mandag 22. februar 2010

Strikket spisebrikke...

...... enda et lite prosjekt på gang. Vil nok ikke ta all verden`s tid, da de strikkes med dobbelt garn.
Bruker stort sett spisebrikker på kjøkkenbordet til daglig og da er det greit å ha litt å variere med.
Foretrekker brikker fremfor duk om jeg skal bruke noe på bordet.
Mønster til spisebrikkene fant jeg i oppskriftsheftet pt-DESIGN fra Rauma Ullvarefabrikk.
og de strikkes med dobbelt Petunia bomullsgarn. Artig snaret mønster på framsiden og perlestrikkaktig på baksiden. Brukte ikke så mange masker som angitt og jeg brukte bare enkel tråd i den heklede kanten rundt. Kanskje blir jeg ferdig med de allerede til helgen !?

Her på bloggen har telleren for lengst rundet 25.000 besøk.
Det skjedde i den mest hektiske OL-medaljejakten før helgen og jeg rakk ikke å følge med på bloggen.
Ikke var det noen som blinket seg ut selv heller, som den som var innom akkurat når telleren rundet.
Så den annonserte GiveAway`en får jeg vente med til en seinere anledning, ...kanskje ved 50.000
Vil antallet besøk fortsette å stige som det har gjort i det siste, er det ikke sikkert det blir så lenge til !

Ha en flott uke !

Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. helt nydelige de brikkene :)))

    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Fy filler!!!!De var så knallfine!Utrolig delikate og dekorative!Flinking!
    Klem,Janne

    SvarSlett
  3. Hei.
    Strikker du slike på bestilling? De var veldig fine? Har lyst å strikke selv, men så var det denne senebetendelsen som aldri forsvinner da!

    Kreativ du er da!

    Klem *v*

    SvarSlett
  4. Virkelig nydelige disse, ja! Jeg er helt enig med deg, brikker er finere enn duk, i hvert fall hvis man har et pent bord. :)

    SvarSlett
  5. Nydelige brikker! Må nok ut og lete etter mønsteret;.)

    SvarSlett
  6. Så flotte! Gratulerer med så mange besøkende! En flott blogg, så det skulle bare mangle!! Kommer nok til å passere 50 000 før du vet ordet av det! ;)

    Klem, Ann.

    SvarSlett