lørdag 20. februar 2010

Påskepynt for under 100-lappen...


Man tager hva man haver...del 2.
 Det er enda god tid til å få ferdig påskepynten. Men skal man lage noe selv, er det vel greit å begynne tidlig. Fant frem noen gamle påskeegg jeg hadde liggende som jeg tenkte å fornye litt. Fant idèen hos Nina, hvor hun har kopiert vintage-egg fra  Jeanne d`Arc Living. Disse syntes jeg var så stilig at jeg likesågodt kopierte de selv
Malte først eggene med et par strøk utvannet acrylmaling og limte på (brukte Decoupage fra Panduro) silkepapir og vitage-bilde som jeg kopierte ut fra nettet. Pyntet de med blonder, hyssing, fjær og festet tilslutt på  strasshjerte ( som forøvrig var kjøpt inn for anledningen...kr 36 pr. sett hos CMYK).
 I dette innlegget før jul skrev jeg om en blomsterkasse jeg hadde malt. Den skal nå fylles med løkblomster til påske. Nå hentet jeg frem en litt mindre, som også fikk seg en omgang med malerkosten.
  
  
  
De ferdige eggene la jeg oppi på en seng av hvite fjær.
  

 
 Det store egget har jeg pyntet med en litt bredere blonde og en øredobb jeg fant blandt juggel-smykkene mine. Plukket bare av denne kroken og festet den med en perlenål.

Billigere påskepynt skal man vel lete lenge etter.

Ha en strålende helg ! 
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Veldig flotte påskeegg.Det der må jeg jammen prøve,har jo liggende mange egg i flere størrelser fra den gang barna fikk påskeegg,veldig god ide!

    SvarSlett
  2. Hei. Har også sett Ninas flotte Påskeegg, men det var en super ide og bruke gamle påskeegg. Har blitt inspirert av deg og har nå malt eggene hvite og skal snart ha på bilder og blonder/pynt. Jeg hadde også flere slike påskeegg liggende. Hadde egentlig tenkt å kaste dem, men det var da lurt at jeg ikke gjorde det. Artig når man kan bruke det man har fra før. Ha en fin søndag:)Lilla.

    SvarSlett
  3. Kreative deg!!! Kjempeide som jeg kansje stjeler..hm.hm. Fint å lage sammen med mine små...kansje.

    SvarSlett
  4. En god idé! Så flotte de ble!!! Dette må jeg prøve! ;)

    Klem, Ann.

    SvarSlett