torsdag 11. februar 2010

Når katten er borte, danser musene på bordet...

Dette var synet som møtte meg i dag!!
På min ukentlige inspeksjonsrunde bort i plantekjelleren i gamlehuset oppdaget jeg at musene har hatt storfest på plantene mine nå på nyåret. De har formelig gjort kål på det meste av de årsgamle pellisene. Bare en stakkars Dronning Ingrid og litt av den ene Deacon Picotè jeg hadde ,var igjen. Mens den nydelige Märbacka`n jeg fikk av Kari var helt oppspist.....UZZZ&&%%### §§§§§ !!!
Heldigvis hadde de ikke rørt stiklingene av henge pelargonien og de store krukkene hadde de ikke kommet seg oppi.
Nå må jeg prøve å redde stumpene. Denne lille stiklingen av Deacon P fikk være med meg og står nå tryggt og godt på vaskerommet. Resten av plantene(av de som er brukbare) skal det skiftes jord på med det første og så skal temperaturen skrues litt opp, var bare 6 grader der i dag.

...Og så skal synderne tas....tolereres ikke mer av slik uhemmet festing.
Flere feller er blitt laddet med deilig fristende peanøttsmør,
(som forøvrig er utmerket åte)

Tuddiluuu !!
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Så synd med plantene.
    Håper du får tak på synderne
    Klem

    SvarSlett
  2. Huff, dette var kjedelig. Helt enig med deg; gi synderne dødsstraff. God helg - klem fra Jannicke

    SvarSlett
  3. Huff...håper du får reddet dem... Ha en fin morsdag:) Klem

    SvarSlett
  4. Åh så vakre vårbilder! Nyplantede sommerplanter i fersk jord. Terracotta-krukker med...!!! Idyllen ble brått brutt her! Gi den musa et spark bak fra meg også når du får tak i den! ;)

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett