onsdag 6. mai 2009

Taataaaa.....

........ferdig !! ...bare litt finjustering gjenstår.

Da var syprosjektet ferdig....nye liftgardiner og stoltrekk på korgstolen på badet i 2 etg.
Har vært på Åhlèns og kjøpt meg en sjalusivegg og nytt smykkestativ også.
Så nå er prosjekt BAD ferdig.

Slik så det altså ut FØR.....

...og slik ble det ETTER at de nye liftgardinene kom opp.

Fikk meg en ekstra jobb med vinduskarmen. Da jeg vasket den med salmiakk, reiste også det meste av fakseluten som var på. Måtte derfor fram med den hvite panellakken og påføre et par strøk. Ja, ja.....var det eneste vinduet i andre etasje som ikke hadde fått den behandlingen, så nå var det også i boks.

Her er korgstolen før trekket kom på.Har brukt det samme stoffet både til liften og stoltrekket. Det er et tykt, hærlig, eggehvitt møbelstoff , kjøpt på Ikea av dattera.Hun sydde trekk til en hjørnesofa de har og dette var restene. Korgkisten i bakgrunnen skal også få seg en sittepute.

Skal snart forbi Ikea og da skal jeg sannelig kjøpe mer av dette stoffet,
Har nemlig hatt planer i mange år om å sy trekk på spisestuestolene også,
og nå har jeg funnet et stoff som passer.
Men dèt blir neste prosjekt.

Hærlig å fornye seg litt !

Posted by Picasa

11 kommentarer:

  1. hei hei!
    Det er utrolig hva en lift kan gjøre. Det er med en gang strammere og mer moderne ut. Stolen var flott både på før og etter bildet, synes nå jeg! :)

    SvarSlett
  2. Åh så flink du er !!! Jeg har noen meter stoff liggende som jeg hadde tenkt å sy trekk av .....til en gammel sofagruppe...men aner ikke hvordan man gjør det :/ Kanskje jeg må invitere deg hit en tur ;)
    Ble kjempeflott på badet ditt!!!

    SvarSlett
  3. Så flink du er! Det ble kjempefint:)

    Skjønner forresten godt at du koser deg på syrommet ditt nedenfor her...trivst godt på loftet jeg også. Flott utsikt og regn som trommer på taket;)

    SvarSlett
  4. Herlig!
    Så kosleig bad .-)
    Her har det blåst og regnet som bare det i dag, men vi satser på litt bedre vær når helgen setter inn for fullt .-)

    Klem

    SvarSlett
  5. Så lekkert det ble, Elin!
    Har ikke tolmod til slike store syprosjekt som trekk og gardiner jeg. Syr jeg 10 lengder f.eks blir hvertfall 3 av de 5cm kortere enn de andre. Selv om de er målt og klippet likt. Forstå det den som kan, jeg har gitt opp. hi, hi!

    Kaotiske dager her denne uken, men i morgen utpå kvelden kan jeg annonsere fri, helg og null jobbtanker i hodet. DA skal jeg prioritere litt blogg og alt det andre som er forsømt i det siste.

    God klem fra Tove.

    SvarSlett
  6. Bra jobba Elin!
    Det ble skikkelig fint :o)

    God helg til dere alle 3 herfra.
    Klem fra Kari*

    SvarSlett
  7. Heia:)
    Skal si du får det til altså!!Kjempe lekkert ble d:)så koslig du lager d til!!
    Ønsker deg ei koslig helg!
    Stoor klem fra meg:)

    SvarSlett
  8. Tusen takk alle sammen !
    Det e så kjekt å få så fine tilbakemeldinger.
    Fikk faktisk skryt fra hjemlig hold også...
    da husbonden ble beordret til å inspisere...
    sa han: " det blei no faktisk kjempefint !".
    Må ta med at han som regel ikke løfter på et øyenbryn eller kort sagt, ikke legger merke til det jeg styrer og steller med til daglig.
    Derfor er det ekstra kjekt og inspirerende å få respons på det en gjør, fra så mange flinke og kreative mennesker rundt omkring i Blogglandia !
    Ha en kjempefin helg !
    ((((klem))))

    SvarSlett
  9. Hei du.
    Du styrer på ser i. Det ble jo kjempefint på badet. Gjør seg med litt oppstramming. Fin blogg du har laget, mye fint å se her.

    SvarSlett
  10. Så flink du er å sy!....
    Og så koselig bad du har!

    Ha fortsatt en fin søndag.

    SvarSlett
  11. Kjempekoselig her hos deg, Flotte bilder, og de hestene, der skulle mitt ene barnebarn hvert.

    SvarSlett