mandag 11. mai 2009

Manda morra blues.....

Det kalde værlaget vi har fått i det siste gjør sitt til at ihvertfall jeg trekker innendørs...orker ikke å holde på ute når det nærmest er vintertemperaturer. Men jeg har da saktens nok å styre med inne også, som de fleste andre. Men jeg har vel kanskje litt mer enn de fleste av spesielt sengetøyvask , siden jeg har et utleiehus Dette er fra sist uke`s vask, 6 nyrullede sett som skal på igjen førstkommende torsdag.




Den elektriske klesrullen
er derfor stadig i bruk
...........sjeleglad for å ha den nå.
Hadde ikke overlevd uten, tror jeg.














Tenk om den kunne ha strøket skjortene til husbonden også
...kommet ut i andre enden ferdig sammenbrettet !!
Er gift med en som er storforbruker av skjorter , nemlig.

Vel, vel....manda morra blues ......ja.
Før helgens begivenhet hadde Daisy blitt dusjet og striglet etter alle kunstens regler.
Hadde tilogmed fått seg ny frisyre for anledningen...hadde klippet ørene hennes og stusset på toppen. Nå slipper hun å drasse rundt med halve middagsmaten klint opp i ørene.
Husbonden sa hun lignet på Christine Koth, med den bobfrisyren. Ja og hva så ??....bedre det enn at hun ligner på dirigenten Karajan , med det midtskillet hun hadde før....syns nå jeg !

........og merkelige vaner har hun òg denne frøkna.
Vann , foreks.......forlanger hun kun, friskt, rinnende fra bidèen.
....Og idag, da jeg sto klar til å dra en tur på gartneriet,
kom hun glad og fornøyd og syns sikkert hun hadde pyntet seg litt ekstra til turen.
Hun hadde nemlig stukket en tur inn til hestene og rullet seg godt inn i fersk hestemøkk !!!

......###%%%%$&&&§§###......
(av hensyn til at kanskje midreårige leser her , skal jeg ikke nevne hva jeg sa)

Ja, ja....så da ble handleturen forskjøvet en times tid,
for en ny runde i dusjen var svært påkrevet.

Trodde hun hadde gjort fra seg denne trangen til å lukte hest. Hun fikk seg nemlig et ganske kraftig spark av en i fjor sommer og holdt på å stryke med. Men det var tydeligvis ikke nok ......hun elsker nemlig denne odøren.

Se bare hvor sur hun ser ut etter at jeg hadde såpet henne godt inn med deilig lavendel- shampo og tilhørende balsam.








Manda morra blues......

5 kommentarer:

  1. Storforbrukere av skjorter burde lære å stryke skjortene sjøl. (Kanskje det hadde redusert forbruket også, he he he)

    SvarSlett
  2. Men så kjøp deg en Tobi da frue!
    De fikser min manns skjorter mens de henger på kleshengeren :-)

    SvarSlett
  3. He, he....storforbrukeren har prøvd å stryke skjorter en gang. Han ga opp etter 20 min, da var skjorten nesten like skrukkete.

    Takker for forslaget, Kari.
    Tobi er vel en slik damp-skrukkefjernemaskin.
    Som du ser har jeg en ny Tefal, Aqua Speed Power med alle slags funksjoner av damp , tilogmed turbo .Så jeg kan bruke den på samme måten , er bare litt tyngre å holde opp bare.
    Men jeg syns det går like greitt å stryke på vanlig måte , jeg da.
    Etter mange års trening stryker jeg og legger sammen en skjorte på 5 min.
    Men kanskje en slik maskin hadde vært noe for storforbrukeren ?
    (en idè til bursdagspresang, fra meg kanskje ? )
    Klem

    SvarSlett
  4. He he he ... hva er det med hunder og lukten av møkk? Da bare må de ned og rulle seg rundt i den, som om det var parfyme av beste sort. jaja, ikke rart hun ble sur da du vasket den bort.

    Skjønne bilder av Daisy. Og vær glad du har en elektrisk rulle. De er jo uunnværlig. De står høyt på ønskelisten her også, for her i huset er det jeg som er skjortoman.

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  5. Hei

    I am looking for a similar elektrisk klesrulle that you have, where can you find these?

    Sincerely Geoffrey Gilpin
    Fresvik i Sogn

    SvarSlett