tirsdag 5. mai 2009

Rotbløyte og hesteslepp...

I dag har vi hatt skikkelig rotbløyte utendørs og det trengtes.
Så da var det tid for inneaktiviteter igjen.
Har holdt til ved symaskinen mens regnet auset ned .
Men jeg koser meg omtrent glugg ihjel når jeg får sitte å pusle og sy
og høre at regnet trommer mot taket. Kikker litt ut når det er en solgløtt.
Sykroken har jeg oppe på hjemmekontoret...persiennene til venstre skjuler flere hyllemeter.

Vi har et kombinert kontor-syrom-lekerom i andre etasje og utsikten mot fjorden er upåklagelig fra lufteverandaen utenfor, (kan tilogmed se 'Hurtigruten' i det fjerne, på sin ferd inn og ut Romsdalsfjorden.) . Her har jeg min gamle PFAFF stående . Kjøpte denne symaskinen på avbetaling da jeg var nygift og hadde dårlig råd. Husker jeg betalte på den et helt år, den ble antagelig dobbel så dyr p.g.a. avbetalingsgebyret(det er faktisk det eneste jeg har kjøpt på avbetaling). Men det er ikke få løpemeter den har sydd av gardiner , puter og annet gjennom disse årene. Bare den får litt smøring i ny og ne, putrer den fornøyd avgårde som en gammel veteranbil. Men den må nok godsnakkes til i dann og vann , har sine nykker òg denne gamle frøkna.Det jeg holder på å sy, må få bli en hemmelighet så lenge.....
Skal nok lage et innlegg om det òg når jeg blir ferdig !

Bak sybordet har jeg laget en leke/lese-krok til barnebarna.
Har flere hyller på motsatt side med gamle leker og bøker fra barna våre var små.
Dette rommet står nok snart for tur til litt oppussing, skal bli lyst og trivelig.
Sjeselongen vil jeg trekke om i en slags lin, tror jeg. Den kan dras ut og blir en grei gjesteseng om det skulle være behov for det.
Design-stolen har jeg nettopp kjøpt fra Fjordfiesta. Det er en nyprodusert kopi av de kjente danske klassikerne. Den passet ikke så godt på badet som jeg trodde......
derfor står den her og derfor sitter jeg og syr.

Stikk innom davel ...og se hva det blir til !!!


I dag kom forresten de første hestene som skal beite her i sommer....
og skikkelig yre var de, sprang avgårde med halen i været.
Men de er stort sett fredelige og godslige dyr.....som stiller seg opp ved gjerdet og venter på godbiter når de ser oss. Har samlet brødskalker til de en stund allerede.

Ha en forsatt fin kveld !

2 kommentarer:

  1. Flotte bilder av utsikten din og hestesleppet!
    Regnvær egner seg godt til inneaktiviteter, lykke til med syprosjektet.

    SvarSlett
  2. Huff ja ..det ble en SKIKKELIG rotbløyte også da! Jorda trenger det sikkert men nå er det nok...håper iallefall sola kommer igjen til helgen. Det blir en del barn i konfirmasjonen og da er det kjekt om man kan åpne dørene ut ;)
    Er spent på hva du syr jeg nå :)) her står symaskinen fremme på kjøkkenbordet ...men det blir lite sying for tiden.
    Ha en fin fin dag!! Kledm

    SvarSlett