tirsdag 12. mai 2009

Redigering av bilder...

Etter kurset i foto- og filmredigering på Eple Huset,
har jeg prøvd meg frem med litt redigering av bilder.
Et par av bildene idag ble såpass vellykket at jeg skrev de ut og nå står de i glass og ramme.
Knipset dette bildet av den lille lykkelige familien,
da jeg var på besøk og fikk se barnebarnet for første gang.
Bildet er litt uskarpt, men det syns jeg ikke gjør noe når jeg bruker den antikke fargetonen.

Lille skjønne Theodor er også kommet i glass og ramme.
Ser mange likhetstrekk med en som var født for snart 30 år siden,
men han har nok endel fra mamma`n også.
En ny Robert Redford blir det ihvertfall,......garantert !
Gleder oss til vi skal sydover i barnedåp snart.

Det er heldigvis lovet bedring av været og forhåpentlig noe varmere nå.
Da skal blandt annet disse 10 barlindene få komme i jorden.
Det har vært nokså ruskete lenge nok nå.
Vil jo nyte litt også,.... våren går jo så alt for fort.

Den rosa Hortensiaen ble også handlet inn på gartnerirunden i går.
Den skal få stå på verandaen og glede oss i sommer.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder! Sukk! :-)

    Herlig!!!!!!!!!!!!!

    Et lite spørsmål til deg som jeg ser på som hage ekspert! Jeg vurderer å plante ut en slik hortensia i hagen min. Er det vanskelig å få den til å trives? Og event. hvordan får jeg den til å trives?

    Bare hvis du gidder ass! ;-)

    SMIIIIL fra vivian.

    SvarSlett
  2. Er på ingen måte noen ekspert, Vivian...
    vet knapt nok navnet på plantene jeg har satt ned,langt mindre de latinske....dèt gjør nemlig hageeksperter.
    Men noe vet jeg da, ..som at det finnes flere sorter hortensia. Denne jeg har kjøpt er egentlig en inneplante, men kan stå ute om sommeren.
    Skal du ha en som tåler vinteren må du kjøpe en hagehortensia.
    Jeg har et par, men de ser ikke ut til trives noe særlig der de står. Sett de på en lun plass, du og i godt gjødslet jord . Ikke klipp den, for blomsten kommer på andre års skudd.
    Vet ikke om detta var råd godt nok, da.
    Klem og takk for tilliten !

    SvarSlett
  3. I de to øverste bildene har du virkelig fanget noe. Utrolig flotte!

    SvarSlett