torsdag 12. februar 2009

Ubudne gjester på besøk.....


Mikkel foreviget tidlig på morgenen lille-julaften.
Den sitter 10 m fra oss og venter på at Daisy skal komme ut.
(Bildet er fra et video-opptak)


I grålysningen før jeg i det hele tatt har fått øyne....

.....har vi stadig vekk besøk av skogens ville dyr. Både rev, ørn og rådyr er noen av gjestene vi har. De to førstnevnte er en fare for vår lille pels....og like over nyttår måtte vi gå til det skritt å skutt en nærgående rev som var litt for ivrig i jakten på henne.
Rådyrene er sant nok noen vakre skapninger, men en sann plage for oss som prøver å til noe som kan minne om en hage. De fortærer nesten alt de kommer over i hagen.
Har ikke tall på hvor mange tulipanløker jeg i årenes løp jeg har satt ned og den nye frukthagen jeg plantet ble fortært iløpet av det første året.
Har etterhvert lært meg å dekke til alt jeg vil redde med hønsenetting.


Disse krokkus-spirene foreviget jeg jeg nå like før snøen kom.
Enn så lenge har de fått stå....nå blir de dekket til med netting.
Så kanskje får jeg se de blomstre i år....?
So long.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar