fredag 27. februar 2009

Nytt nøkkelskap....

Mens vi venter på våren, får vi gjøre unna noe forefallende arbeid innendørs.
Det gamle nøkkelskapet var iferd med å gå opp i limingen, så her forleden fant jeg et emne til nytt. Det var allerede malt matt hvitt......

......så det første jeg gjorde var å rubbe det med avispapir, borre hull til kroker
og tegne på bokstavene.

For å få det enda mer "shabby" pusset jeg kanter og hjørner med sandpapir.
Krokene gav jeg en liten dupp ned i svart bengallakk
og bokstavene ble malt på.

Det greieste med hele opphenget var oppbevaringsboksen under.
Der kan jeg samle alt fra nøkler jeg ikke vet hvor hører til, men ikke kan kaste likevel og nøkkeletui, nøkkelringer , hengelås og flytegreier til båtnøkkelen etc....

Voila`

4 kommentarer:

  1. Hei og takk for besøk inne hos meg! Du lurte på hvodan jeg skrev signaturen på bildene mine??
    Det letteste stedet å gjøre det er i "paint" som du mest sannsynlig har liggende på maskinen din (sjekk i programmer).
    Jeg pleier å laste bildene min opp i Flickr (www.flickr.com) - og der går det an å redigere dem litt og legge til effekter og skrive tekst. En grei programvare som du kan laste den gratis og hvor du kan lagre ca 200 bilder uten at det koster noe. Du kan også kjøpe deg lagringsplass her for en liten penge pr måned. Jeg laster de fleste bildene mine ned til bloggen fra Flickr. Da sparer jeg plass på "bloggerkontoen" min og bruker ikke opp kvoten på å legge ut bilder.
    Et annen greit og lettfattelig sted å redigere bilder og skrive tekst er: Picasa.
    ( http://picasa.google.no/) Dette laster du ned og bruker gratis. Du kan også legge bildene dine inn på bloggen herfra.
    Håper du får det til. Det er ikke så vanskelig, men man bør sitte og øve seg litt før man får det til slik man vil.
    Bare spør hvis du ikke får det til eller det er noe annet du lurer på:)

    SvarSlett
  2. Kjempefint nøkkelskap. Veldig smart med den oppbevaringsboksen under.
    Dere har vel fått besøk av vinteren hos dere også. her har det vært ned på -13,7°C kalde i natt, brrrrr.....

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. jøye, det var ble da ett veldig fint skap:)
    Jeg er fan av nøkkelboksen jeg, gidder ikke med å henge opp... men det ser unektelig praktisk ut :)

    SvarSlett
  4. Takk skal dere ha !
    Gratulerer Elsa du er den første som følger bloggen min !
    Blir like overrasket hver dag jeg, når jeg ser noen har vært innom og lest på denne feske bloggen min.
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett