fredag 13. februar 2009

Et lite oppussingsobjekt....


Badet i andre etg. er forholdsvis stort, nesten 15 m2. Det er nå snart 20 år siden vi bygget, men det er fortsatt i brukbar stand. Har hvit innredning ,hvit med litt lysbeige spettet flis på vegger og hvite gulvflis .Taket er hvitlutet staffpanel , det samme er dører og vinduskarm.
Som resten av huset går det i enslags "engelsk country/Laura Ashley"-stil.....har holdt trofast på den stilen i alle år og jeg kommer ikke til å forandre på den
....hoppet galant over både den trehvite boomen og den fargeglade vinrøde/flaskegrønne .
Heldigvis går det fint å videreføre den stilen med den senere tids
" Shabby chic" og "Living white"


Badet får nok greie seg som det er....men jeg har en av de få trehvite møblene mine her.
En gammel vaskestol ,som jeg fikk av gårdens tidligere eier.
Den har jeg i lengre tid hatt planer om å gi en strøk hvitmaling igjen....
vil nok passe med en matt hvit i shabby-stil på den.
Det som har holdt meg tilbake fra å starte prosjektet, er minnene jeg har fra da jeg strevet med å få av alle de gamle malingslagene.
Tidlig på nittitallet skulle jo alle møblene, både gamle og nye, være naturell
Tilslutt gikk jeg løs med en blanding av kaustisk soda, tapetklister og vann og det gjorde susen. Men nå er det på tide at denne gamle saken får en ansiktsløftning igjen.


Ovenfor vaskestolen har jeg fått laget en liten koselig hylle med plass til noen gamle nips-gjenstander.
Under pynte hånduken ,.....lett tilgjengelig,..har jeg hengt opp noen av de siste års samling av juggelsmykker.......
(uffh..får ikke dette siste avsnittet under bildene)
so long !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar