torsdag 30. april 2009

Mac kurs på Eple Huset.

Har kurset meg et par tirsdagskvelder på Eple Huset
Jeg har denne stasjonære IMac`en ovenfor og det er en fantastisk maskin. Først var jeg på innføringskurs forrige tirsdag. Har hatt Mac noen måneder nå allerede og omstillingen fra vanlig PC har gått forholsvis smertefritt. Lest meg til det meste selv, for det er mye som er annerledes. Greitt å ha litt peiling på forhånd også , for disse datanerdene (kursholderen med ryggen til )forklarer i rasende fart !!
Fikk klarhet i en del, men det var myyyye nytt som jeg ikke ante var på maskinen.
Har også denne bærbare, som gemalen stort sett bruker.
Nå tirsdag var det kurs i IPhoto,
der det ble gjennomgått organisering og redigering av både bilder og film.
Er ikke så imponert over fotoprogrammetMac egentlig . Det er en del som mangler, som teksting direkte på bilder og mulighet til å lage collage bl. a.. Men det finnes endel gode redigeringsprogram som man kan laste ned. Jeg bruker nå den nyeste versjonen av Picasa 3 i tillegg til IPhoto så da greier jeg meg lenge. Tidligere har jeg brukt Adobe Photoshop som også er et bra program.
Video/film redigeringen var derimot imponerende, kan jo faktisk lage sin egen spillefilm ! ...... utrolig effekter og finesser, sette til musikk og tale og mye mer....som jeg allerede har glemt hvordan gjøres, men heldigvis er det bare et tastetrykk unna om jeg skulle ha bruk for det.

Ha en strålende langhelg !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar