onsdag 22. april 2009

Imens vi venter......

....på vår og sommer, fortsetter klargjøringen.
Nede på hjørnet av den store solterrassen hadde jeg stående et stort gammelt salttrau som jeg hvert år hadde div sommerblomster i. Nå var det blitt helt morkent og tid for å skifte det ut. Jeg har lenge siklet etter noen store krukker eller urner hos den lokale blomsterhandleren. De er støpt i enslags betong, men er ikke glasert på innsiden så jeg vet ikke om de vil tåle frost. Jeg gikk til innkjøp av den lave først for å prøve. De er himla tunge så vi måtte være minst to for å bære den på plass.....og store ,Daisy står bak på et av bildene for å illustrere størrelsen. Har også lyst på de som er høyere.....vi får se.
Først fylte jeg den halveis med lecakuler og la en duk oppå og fylte så opp med jord. Ministemoren som jeg har drevet frem fra frø fra ifjor var det på tide å flytte ut fra drivhuset. De hadde fått lus og fikk seg en dukkert i grønnsåpevann før de ble plantet. Vil sette noen høyere planter i midten når det blir litt varmere i været.
Reisverket til paviljongen har stått ute på terrassen i hele vinter. Det bikket overende i en storm nå tidlig i vår og ble litt skeivt og skakt, men ved hjelp av noen steiner får vi håpe det vil holde seg på plass. Nå fikk jeg flyttet ut møblene fra vinterlageret og strekt på taket. Om litt skal jeg pynte opp med litt blomster ,puter og div.......hadde vært sååååå fint med disse store urnene nedenfor der den gamle fiskekassen står ! De vil passe så godt til belegningssteinen også.
( nede på hjørnet skimtes den lave ).


Nå er vi snart klar for sommer og sol.
Håper på maaaaange fine solskinnsdager.
So long !

11 kommentarer:

  1. Så flott paviljong - og DEN utsikten da!

    SvarSlett
  2. Det var noe kjent med de fjellene i bakgrunnen... ;)
    Jeg bor jo ikke så innmari langt unna!
    (Nesjestranda)
    Har kjøpt samme paviljongen som du, men det er min andre av samme type. Solgte huset med den forrige, som jeg anskaffet for to år siden. Boltet den fast jeg da...
    (den nye er ikke satt opp enda)

    Klem!

    SvarSlett
  3. Den paviljongen er kjempefin:) Har sikkert sagt det før, men den eiendommen deres er utrolig flott! Vi kjører forbi Tomrefjorden når vi skal på hytta, og jeg tror jeg vet hvor den ligger.... Er det et lite fyr nede ved sjøen? Uansett, kjempeflott tomt og utsikt:D

    SvarSlett
  4. Takk for dèt, Monica !
    Joda, vi har et fyr nede ved sjøen.
    Klikker du på det største bildet av paviljongen,
    ser du det der.
    Hei til deg også, Nina !
    Kanskje du ser disse fjella fra Nesjestranda ?
    Uansett har dere en flott utsikt utover Romsdalsfjorden dere også , har jeg sett ! (spesielt fra soverommet)
    Må sikkert bolte fast paviljongen vi også.

    Klem

    SvarSlett
  5. Skal dessverre ikke på treff, fordi vi må på Gossa og ta ned ett skifertak (vi får det gratis...) Trenger ekstra takstein til huset vårt.
    :(

    SvarSlett
  6. Flotte de store krukkene, og paviljongen var skikkelig stilig.
    Jeg har ikke begynt å tenke på planting i krukker enda, dvs bare planlagt hva jeg skal plante:-)

    Ha en fortsatt fin uke:-)

    SvarSlett
  7. Nei, dessverre så passet det ikke slik. Jeg skal nemlig på fotokurs til Nordmøre hele helga. Så, jeg håper det blir flere treff, slik at jeg får sjansen en annen gang;)

    SvarSlett
  8. Hei:) Og takk for besøk i bloggen min! Her tror jeg ikke jeg har vært inne før.Flott sted du bor på. Helt fantastisk!

    Ha en fin fin vårdag:))

    SvarSlett
  9. Hei!
    Har ikke vært her før. Koselig blogg du har.
    Møtes på Lørdag!

    Hilsen vivian
    PS: Greit jeg legger deg til blogglista mi???

    SvarSlett
  10. Hei på deg , Vivian !
    Er bare glad jeg for at du vil legge meg på lista di, kan du skjønne !
    Var innom deg istad jeg òg,....så spennende med nytt hus !
    Vi sees.

    SvarSlett
  11. heia...
    så fint du har det...
    herlig utested også,- må dere får sol i helgen...
    hilsen magny

    SvarSlett