tirsdag 20. desember 2011

Sarah Bernard og vintersolverv.........

Ettersom jeg ikke hadde tenkt å lage den tradisjonelle kransekaken i år, har jeg vært på leiting etter en annen variant å bruke kransekakedeigen til. Og på bloggen "Tomine`s hjem" fant jeg det jeg lette etter, ........nemlig Sarah Bernard. Spennende å prøve noe nytt og sååååå enkelt å lage !
Rullet bare deigen til en tykk pølse, kuttet den i biter og stekte de ca. 10-12 min.

Smeltet hvit sjokolade (avkjøles litt) og blandet den med like mye pisket krem og sprøytet på i topper.
Fant ut at den var best å avkjøle de helt før jeg hadde på den mørke sjokoladen så den stivnet raskt 
 ......ellers var det lett for at den bare rant av.
Etter prøvesmaking av det ferdige produktet, er konklusjonen at disse kommer til å gå unna !! 
På grunn av kremen bør de også spises innen den første uken, men det tror jeg ikke blir noe problem.

 Brente mandler og Marsipanmus er kommet på glass i år også.
Oppskriften finner du på dette innlegget fra i fjor.

Nydelig dag på en av året`s korteste og mørkeste. Vi fikk en liten time med solskinn hundene og jeg.
Det nytte vi til gangs på spaserturen langs sjøkanten. Det er viktig å få et lite pusterom i all travelheten. Nå er det like før sola snur igjen og det går mot lysere tider.....jipiiii !!

 Gleder med allerede til våren, til å gjøre ferdig portalen, få malt både den og Pergola`en
og til å ta terrassen i bruk igjen. Men først skal vi feire JUL her på gården.
Ønsker meg litt hvitt på markene så det blir skikkelig julestemning !

Håper du også kan nyte litt disse travle førjulsdagene !

1 kommentar:

  1. Dette hørtes veldig godt ut, tror jeg må prøve å lage det om tiden strekker til. God Jul til dere! :)

    SvarSlett