mandag 13. april 2009

Bærhagen....(innlegg nr. 2)

(Dette innlegget skulle egentlig ha komme etter det forrige, men slik ble det altså ikke) Nederst i den nye bærhagen, står frukttrærne......eller rettere sagt ; det som er igjen av de etter at rådyrene har vært på besøk. Daisy står og betrakter det podede epletreet og lurer på hva mor har funnet på nå. Rett nedenfor står et annet podet epletre med tre forskjellige eplesorter på. Det plantet jeg for 2 år siden og var ferdigpodet da jeg kjøpte det. Bortenfor står et Victoria-plommetre. Det er et av de få som har fått stå i fred , faktisk og kommer med massevis av plommer hvert år.
Ellers har vi 3 morelletrær her som begynner å vokse til nå. Laget en sylinder av hønsenetting som jeg plasserte rundt de , slik reddet jeg de fra den sikre død ; fra å bli rådyrfor. Nå står de med bristeferdige knopper.
Fant 3 pallekarmer nede i fjæra i fjor. Klinte litt maling på de og plasserte de oppå en duk ved siden av bringebæra. Hadde massevis av både urter og grønnsaker til langt ut på høsten i fjor. Nå står de å venter på at våronna skal bli unnagjort, så vi får så igjen , snart. Bringebæra trenger også en oppshining med det første. Håper at både arbeidslysten og det fine vårværet holder nå fremover.

Ha en flott arbeidsuke !

1 kommentar:

  1. Jeg synes det er utrolig morsomt å stikke innom bloggen din, mye interesant å lese om og mye fint å se på. Etter bildet av deg og stedet du bor på å dømme, har jeg nok truffet deg før når jeg bodde i traktene.

    Hilsen en utflytta Lervåging :)

    SvarSlett