lørdag 6. mars 2010

Om musikk....

Smaken er som baken........så forskjellig også når det gjelder musikk.
Her i huset har vi vidt forskjellig musikksmak. Mens husbonden er helt fortapt i opera for tiden,
 (tidligere var det brass for alle penga)
........er min favoritt rolige ballader. Dette kommer nok godt frem i iPod`en til høyre. Titter man nedover musikklisten, tilhører de aller fleste sangene denne kategorien. Noen liker nok helt sikkert ikke denne sjangeren og irriterer seg grønn over denne påtvungende musikkboksen, men da kan man jo bare trykke den av. Kanskje hadde det vært det greieste og hatt en knapp for å trykke  musikken ?? 
Da kan de som liker slik rolig musikk nyte den visst de vil.
Skriv gjerne din mening i kommentarfeltet til dette innlegget.



To av mine aller største favoritter er Freddie Mercury fra gruppen Queen og  den canadiske sangeren K.d. lang.
To unike sangere med en stemmeprakt av de sjeldne.

F. Mercury døde dessverre så alt for tidlig, av aids.
Mens K.d. lang er høyst oppegående og sang; "Hallelujah" under åpningssermonien av OL i Vancouver.
....som dere kan høre av min berømmelige iPod.


Ha en fin helg !!



7 kommentarer:

  1. jeg har alltid vært og kommer alltid til å være en stoor Freddie Mercury fan..:))
    Ingen over og ingen ved siden av :))
    Jeg elsker sangene hans ( og Queens selvsagt ) og blir ALDRI lei av å høre på dem :)))

    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Helt enig med første kommentar,
    Men jeg liker godt opera og.
    Ha en riktig fin søndag.
    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg liker queen og FM. Men jeg kan ikke like embeddede playere slik som du har på denne siden. Jeg hører ofte på "min" musikk når jeg leser blogger og da blir jeg mildt sagt irritert over at jeg skal påtvinges andres musikksmak... og det ustemt med den musikken jeg hører på der og da.
    Men - forøvrig liker jeg bloggen din og leser den på tross av playeren. ;)

    SvarSlett
  4. Jeg har vel egentlig samme opplevelse som smgj. Jeg surfer og hører på min musikk, og får noen ganger panikk når det plutselig kommer skvettende musikk nr 2 igjennom. Spilleren er plassert slik hos deg at jeg får stoppet rimelig raskt, det er ikke alltid tilfelle. Innstill den slik at den kan startes manuelt heller, jeg blir ofte nyskjerrig på hva andre folk hører på når jeg ser en slik spiller og kan godt tenke meg å stoppe min egen musikk for å kanskje få et nytt musikkinnspill :)

    KD Lang gjør etter min mening den beste versjonen av Hallelujah, og denne konsertversjonen var jo nydelig. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  5. Jeg må nok si at jeg er mer tilhenger av din musikk Elin enn husbondens...haha. Sorry, men har enno ikke vært på konsert..selv om jeg burde....Sånn e det berre...Men ære være han for entusiasmen og han er ildsjel på sin hobby og det er SUPERT. Ha en fin dag Elin.

    SvarSlett
  6. Også helt enig med første kommentaren her....k.d.Lang har jeg ikke hørt så mye på, men hører jo nå at det bør jeg gjøre..
    Syns du har mye nydelig musikk i boksen din jeg Elin.

    SvarSlett
  7. Takk for det...det var godt å høre !
    Da tror jeg at jeg beholder iPod`en på auto-play enda en stund framover,
    siden det var bare et par negative reaksjoner av et par hundre besøkende.
    Jeg har plassert den helt øverst for at det skal være enkelt å trykke den av om man vil. Vil imidlertid røpe at jeg trykker den som oftest av selv når jeg driver og redigerer og retter på innleggene, fordi den da til stadighet starter på nytt.....også når jeg leser andres blogger da det ofte kommer andre`s musikk som krasjer med min.

    SvarSlett