mandag 30. mars 2009

"Shabby" påskepynt....

Mars måned er virkelig lunefull ! Etter et forholdvis fint helgevær, har vi et skikkelig guffent vær i dag; sørvest kuling med storm i kast og snøbyger på tvers. Bra en kan holde på med forskjellig innendørs da. På søndagsturen i går fikk jeg plukket med meg både nye gåsunger og en bunt med myke bjørkekvister som hadde fått ørsmå grønne ører. Så i dag satte jeg igang med påskepynten.
Hadde allerede gjort klar høneparet jeg kjøpte på Kid for en 50 lapp. Det hadde fått en omgang med maling og hadde blitt shabby. Laget et reir av bjørkekvistene, tips: bruk myke kvister helst av hengebjørk og tynn ståltråd/vikletråd . Så danderte jeg til reiret med noen fjær fra fastelaven og la noen marsipanegg oppi og vips ble det en koselig påskedekorasjon som pyntet fint opp på kjøkkenbenken. Satte også en krukke i bakkant hvor gåsungene ble pyntet med påskeegg.

Laget et reir til og pakket inn noen store steinegg jeg hadde fra før med silkepapir, pyntet med noen blonderester jeg fant. Dette er et tips jeg har plukket opp her i Blogglandia; kopi av egg fra Jeanne d`Arc Living ...... betraktelig billigere også. Denne dekorasjonen ble plassert på TV-stuen .Så dette ble pynt som ikke kostet all verden, bare en slipper fantasien litt løs. Hehe...ser mer ut som et storkereir dette siste da, men men....
Da jeg allerede var igang med malerkosten, fikk det gamle nøkkelskapet også seg en fornyelse. Det var tidligere trehvitt og fikk nå samme behandlingen som hønene og tidligere maling av vaskestolen(se tidl. innlegg : Vaskestol i shabby chic, for fremgangsmåten).

Det ble riktig så fint og ble hengt opp nede i kjelleretasjen hvor vi har en separat leilighet. Så det kom til nytte igjen likevel !

Håper nå været "gjør fra seg" så vi får en fin PÅSKE !
Takker for mange koselige kommentarer på de siste innleggene, blir så glad når jeg får respons på mine små gleder i livet !

2 kommentarer:

  1. Så koselig påskepynt du har laga til:-)
    Ja, det ble en sur og guffen dag i dag, men tror det blåser mere ute hos dere enn her inni fjorden. Det ble en bråstopp på våren ihverfall.

    SvarSlett
  2. Så fint! Du ser muligheitene, det er gøy å sjå!

    SvarSlett