onsdag 25. mars 2009

Drivhuset fylles....

I dag har det vært en strålende vårdag og jeg har kost meg i solveggen på sydsiden av huset med å fylle opp drivhuset. Det var godt og varmt i drivhuset på morrakvisten, faktisk over 20 grader ! Fikk plass til nesten alle plantene , så nær som de seks verandakassene med Skaugum-begoniaer. De var avbildet i forrige innlegg i full blomsterprakt. De tar så stor plass at de får stå under blomsterlyset i gamlekjelleren til jeg flytter de ut i mai en gang.

Fikk også priklet noe av sådden. Den gamle eikeplaten ved utepeisen er en ypperlig arbeidsbenk. Prikling er kjedelig, men i dag storkoste jeg meg. Satte tivoliradioen på full musikk og nytte utsikten til fjorden mellom øktene.

Det er så godt at det våres !
Posted by Picasa

6 kommentarer:

  1. Så deilig å stå ute og pusle med planter! Er sååå misunnelig på alle som har drivhus...har drømt om det i ti år...Kanskje det blir i år...;D

    SvarSlett
  2. Oy! Så kult det var der ved peisen! Sånn kunne jeg tenkt meg å hatt her.

    SvarSlett
  3. Skal du ha deg drivhus, Monica,
    anbefaler jeg deg å få enten lage et selv av impr.tre og isoplater eller å kjøpe et mer solid et enn den typen jeg har.Hvert år blåser et par av isoplatene inn og bindingverket er ikke kraftig nok til å stå imot stormene vi har på våre kanter. De bøyer seg så taket står i en bue.
    Det blir billigere også å få laget et.

    Miamaria.
    Takk for besøket til deg òg.
    Ja, vi storkoser oss på denne solterrassen.
    Til venstre for døren inn til garasjen har vi et langbord på 3 m med en markise over, der har vi hatt mangt et sjøslag kan du tro !

    SvarSlett
  4. Så fine bilder du har lagt ut. Kjempefin solplass du har.
    Har hatt en fin dag ute jeg også i dag. Det var herlig å jobbe ute i sola uten den iskalde trekken.

    SvarSlett
  5. Flotte bilder. Og hvilken orden. Kan ikke skryte på meg det samme her nei.

    SvarSlett
  6. Har nok bloggifisert litt...var nok ikke slik da jeg holdt på som værst med prikling og div. etterfyll.
    Takk for besøket !

    SvarSlett