tirsdag 28. juni 2011

Fortsatt liv i leiren.....

Sommer-konsertene sist fredag og lørdag ble en stormende suksess.
Med huset breddfullt av folk på andre uka, har det ikke blitt anledning til verken fotografering eller finne roen til å lage noe innlegg til bloggen fra dette arrangementet. Men journalister fra de fleste avisene her rundt var til stede og de greier nok den jobben bedre enn meg. Konsertene har fått flott omtale i pressen.

Jeg har hatt min fulle hyre med å få tingene til å gå rundt her på hjemmebanen.
Hadde det ikke vært for den gode hjelpen i den medbrakte kokken, vet jeg sannelig ikke hvordan dette hadde gått. De fleste reiste hjem igjen i går og i dag..... glade og fornøyde etter oppholdet. I morgen venter vi 3 nye tilreisende, pluss de som har holdt til på fjellet i svoger`s hytte. de har forøvrig inntatt de fleste måltider her hos oss  De skal feriere her en uke til og leiligheten i kjelleren er straks klar til nytt innrykk. Men ikke uten problemer for.....


......midt oppi det hele takket min kjære Miele for seg. Den skalket alle luker og satte igang med et fryktelig spetakkel midt under sentrifugeringen, da den skulle koke en full last med koppetuer og kjøkkenhåndklær her forleden. Hun syns vel det hadde vært litt av en rovdrift den siste tiden med alt sengetøyet hun har måttet vaske.




 Vel har hun hatt sine nykker det siste året , med en lei hikke og jeg har måttet hjelpe henne videre i programmet i perioder. Så hun har nok gitt beskjed om at pensjonsalderen har nærmet seg.
Men nå var det definitivt slutt, jeg må nok gå til anskaffelse av en ny. Heldigvis har jeg ekstra maskiner både i kjelleren og i utleiehuset, så helt krise er det ikke. Fikk vasket opp sengetøyet i dag også.



Men nå har også herr tørketrommel begynt å brumme så stygt på sine eldre dager. 
Hadde tenkt han skulle få friste pensjonstilværelsen i kårhuset, jeg da. Men det ser ikke ut til at han vil flytte dit.......
så da så.


Men nå må jeg vel finne loppekassa jeg også,
 ellers begynner jeg vel både å hikke og brumme jeg også etter denne rovdriften!!


God natt !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar