lørdag 16. januar 2010

Mine kaffe og tebokser.....


Ser det har blitt skrevet endel om vilke kaffe- og te-bokser man har her inne i det siste ,
så jeg tar også utfordringen og viser fram mine.


Boksene kjøpte jeg for noen år siden i min stålperiode og
de står lett tilgjengelig , fremme på kjøkkenbenken ved siden av vannkokeren og presskannen.
Kaffen jeg bruker er som regel Evergood, men av og til slår jeg til å kjøper Blå Java eller andre mer eksklusive typer. Men til dagelig bruker jeg helst koffeinfri, siden jeg reagerer med søvnløshet om jeg tar meg bare en kopp vanlig kaffe . I teboksen har jeg mange forskjellige typer te.....og favoritten i det siste har vært Rooibos urtete.
N
Boksene er lik denne skjønne gamle sinkbøtta. I den har jeg hjemmelagede knekkebrød.

Fikk bl.a. denne fruktteen av dattera til bursdagen her forleden.
Den er aldeles nyyydelig, tilsatt en toppet teskje rumensk honning.....mmmmh !
Honningen har jeg fått direkte fra produsent og er av den fineste lynghonning....blank og tyntflytende....
den beste jeg vet om.

Nå skal jeg trille ut grove speltrundstykker til kvelds.
Joda,.... forsøker i det minste å leve litt sunt !


Ha en fin helg !


Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Ser på det siste bildet ditt,og kjenner at jeg gleder meg til mandagens tekopp med naboen!
    Janne

    SvarSlett
  2. Hei!

    Takk for koselige ord om putene eg strikka. Eg har brukt alakkagarn kjøpt på Europris av alle stadar, trur den heiter Alfa eller noko i den duren.
    Mønsteret fann eg på medan eg strikka så det har eg ikkje, men ein grei måte å gjere det på er å bestemme måla først(etter kor stor innerpute du vil ha) og ta masketalet som kjem nærast etter det mønsteret du vil ha. Eg såg på bilder og komponerte mønster utifrå dei.
    Det er berre rett og vrang så vanskeleg er det ikkje:)

    Lykke til med strikkinga, og ha ein god søndag!

    SvarSlett