onsdag 30. september 2009

Vaskerommet.....

.....er vel det eneste rommet i huset jeg ikke har vært innom her inne enda.
(utenom en del av kjellerleiligheten da)
Vaskerommet ligger bak kjøkkenet med en skyvedør imellom og er ikke så stort...ca. 7 m2.

Her har vi bakdøren som skal skiftes med det første. Den går direkte ut på terrassen.
Når Daisy skal vaskes drar vi bare dusjen fra vaskekummen til venstre utenfor på den store trappehellen,.....(veldig praktisk, så slipper vi å få dusjen på badet full av hundehår.)

Selv om vaskerommet ikke er så stort, er plassen godt utnyttet og vi har tilogmed fått plass til fryseren som før sto i kjelleren. Den fungerer fint både som strykebord og som stellebord og tørkeplass for pelsen, da drar jeg bare frem stellematten hennes. Døren til høyre er inn til kjølerommet og kjøleromsviften på veggen bak skjortene, gjør at klesvasken tørker på en blunk.
På veggen bak har vi en skyvedørsgarderobe.
Her har jeg sengetøyslageret bortest og duker, div. pynteputer, jule-gardiner-duker-puter og ellers fritidsklær m.m. Skapplass blir det forresten aldri nok av !!

Jeg har ikke så mye fra Ikea , men disse overskapene over vaskekummen og tørketrommelen er bare helt topp. Her er alt av forskjellige vaskemiddel samlet. Dørene har en hendig pumpemekanisme...... så når de vippes opp, blir de stående.

Veldig pjaktisk , ja !!

4 kommentarer:

  1. He,he....ja, faktisk...veldig pjaktisk !
    Vaskerommet er vel det rommet i huset jeg bruker mest.
    Utenom kjøkkenet , da

    SvarSlett
  2. Hilsen " grønn av misunnelse". Ønsker meg pjaktisk (og gjerne lekkert!) vaskerom med direkte utgeng og MASSE skap- og benkeplass...

    SvarSlett
  3. Åh, for et vaskerom! 7 kvm er mye det, særlig når man ikke har det! :o)
    Du har virkelig utnyttet plassen da, og veldig enkelt med dusj plassert slik når man har hund, og tilogmed stelleplass oppå fryseren, da ble jeg imponert altså!

    Leste om Daisy nedenfor også, så fryktelig det må ha vært å se på marerittet skje...og at hun klarte seg er vel bare superflaks...

    Ønsker deg en fin helg, hilsen kosene

    SvarSlett