onsdag 16. september 2009

Ohooooij.....sann....


(Beklager det uklare bildet, men det høljet ned)

.......her går det unna !!
Flere arbeidsprosjekter som har stått i stampe i årevis, er nå i ferd med bli fullført. Takket være mine to gode hjelpere. Har min fulle hyre med å holde de med materialer og nødvendig tilrettelegging om dagen. Fikk heldigvis et par oppholdsdager slik at en-hel-del masse ble fjernet der fortsettelsen av steinmuren skal komme. Dette måtte nå gjøres for hånd, siden det er så bløtt i marken at selv en minigraver hadde laget dype spor.
Baksiden av garasjen er også blitt pusset. Den skal males hvit igjen etterpå.

Samt at hele grunnmuren på huset og trappen har fått seg en puss. Det trengtes virkelig....har holdt på i årevis og flikket med decorpuss og murmaling, som har skallet av igjen så snart jeg har snudd ryggen til. Nå ble muren satt inn med et limstoff før mørtel ble hatt på. Nå skal dette tørke skikkelig før jeg tar en omgang med høytrykkspyling av belegningsstein og trapp.

Imens får husbonden og jeg ta oss en svingom. Har nemlig begynt på dansekurs !
Så nå skal engelsk vals, sving, paso doble og tango m.m. læres fra grunnen av.
Ikke småtterier til danselærer heller; Ingrid Beate som vi alle kjenner fra " Skal vi danse", trår takten og skal prøve å lære oss hvordan man danser på skikkelig vis !
Ikke bare, bare å bli kvitt lenge innøvde uvaner heller og så skal man telle takten og flytte den riktige foten til rett tid. Ikke noe rart beina krysser seg i tide og utide, da.
Bra jeg har investert i skikkelige godt fottøy ;.....dance evolution fra Nike.
Var så heldig å finne de på salg til bare kr. 500

Og her står tre forventningsfulle brødre, klar til dyst.
Er gift med den eldste og største bukken bruse.
Kanskje de tenker:"Skal se at Ingrid Beate får dreis på oss og etter dette 12 uker`s kurset
svever vi over parketten som reine skjære John fra Volda (Travolta), altså !"

Tuddiluuu !

5 kommentarer:

  1. Så flott d ble, og knallfine bilder av blomster m.m. Løkka tel med dansingen:) Smil fra Lise

    SvarSlett
  2. Åååå! Skulle ønske eg også hadde ein mann som ville bli med på dansekurs! Heldig du :)

    SvarSlett
  3. Hei der Elin og takk for kommentaren inne hos meg. Og javisst; et svart belte på tunikaen hadde passa som bare det!

    Godt å få gjort unna ting på huset. Og dansekurs...Er det en ting jeg ikke gjør er det å danse, men kanskje om han dere broren til venstre bydde meg opp? HIhi... Og den største..?Hvem av de er det da mon tro! Han til høyre virker mest energisk da. Hihi, nei nå må jeg gi meg her.

    SvarSlett
  4. Heldig du som har en mann som vil danse... min vil ikke:-)

    SvarSlett
  5. Hvor finner en disse hjelperene egentlig? Ser mange av de som har hage, får så god hjelp. Hmm..
    Dans? Hva er det? Hi..Neida, men her danser vi ikke. Har nok aldri likt å danse, ikke min mann heller. Men å se noen som virkelig kan danse, er jo flott! Så lykke til, det blir sikkert gøy!
    Ser av innlegg nedover her at det har gått unna til deg. Håper det meste er reparert nå.
    Ha en fin fin torsdag!

    :)

    SvarSlett