torsdag 30. august 2012

Endelig fant jeg.......

....skjermveggen jeg hadde sett for meg på badet oppe.
Den andre jeg hadde her før har for lengst flyttet borti Gjestehuset.


Denne er bare sååååå fin med ekte sjalusi-sprosser i dørblada, så vi kan se de som kommer inn på badet om jeg sitter i karet, men de som kommer inn ser ikke meg. Veggen fant jeg hos Nina i Paradiset, som forøvrig har flyttet butikken sin, Paradiset Interiør, fra kjelleren hjemme til et mye større lokale i Villa Bjerteli i Parkveien, Molde. Anbefaler å ta en tur innom...... hun har mye fint og sørvisen er upåklagelig. Jeg fikk tilogmed komme å hente veggen, som jeg hadde bestilt tidligere i sommer, før hun offesielt åpnet dørene for publiken.

Den gamle nattserken passer godt her sammen med det gamle vaskestativet mitt.
Et gammelt vaskebrett kjøpte jeg for snart ett år siden av en bloggvenninne. Det står lagelig til om jeg trenger å skure noe stort noe oppi karet.

Badet er stort og romslig, så det er i grunnen helt greit å få delt det opp på denne måten.
Det som igjenstår på dette badet er å få malt tak og vinduer hvite. Men den hvit-laserte fakseluten har holdt seg overraskende bra, helt siden vi bygde huset. Nå er oljemaling for lengst innkjøpt, det har bare skortet litt på tid og anledning......men nå blir det snart ! 

Langs hele vindusveggen er det en innebygd hylle, støpt opp av lettbetong og flislagt . Det gjør at det er ekstra dype vinduskarmer her, noe som jeg setter ekstra pris på. Liftgardinene ovenfor har jeg sydd selv.........kommer snart et innlegg om hvordan man gjør det, så følg bare med.

Ute i dag har det gått fra vindstille, sol og varmt til kuling, regn og ruskevær.
Så det er vel tid for å krype innendørs og ta fatt i litt interiør igjen.

Høsten er nok godt i gang, ja !

6 kommentarer:

  1. Hei, hei !
    Når man sitter og koser seg med å surfe rundt i blogglandia oppdager man stadig nye flinke bloggere. Slik som nettopp nå da jeg oppdaget deg og din blogg.. Her var det virkelig koselig! Og for et nydelig bad som du har!
    Ja, her vil jeg følge med videre!
    Veldig koselige navn på hundene dine forresten.. Hi,hi..
    En fin kveld videre ønsker jeg deg!

    SvarSlett
  2. Ser der ja, nå har vaskebrettet funnet sin plass! Jeg tok vare på et selv også. Det siste året har det stått i uteboden, så jeg har antageligvis ikke bruk for det...

    Ønsker deg en riktig fin helg!

    SvarSlett
  3. Nydelig skjermvegg - den gjorde seg fint på badet ditt:-)

    SvarSlett
  4. Hei.
    Jeg fant nettopp bloggen din da jeg søkte etter hvordan jeg lager mosekuler. Nå har jeg kost meg med å lese litt og deg og livet ditt.
    Venter spent på hvordan du lager liftgardiner. Jeg skal prøve å sy et par til hytta vår, i linstoff.

    Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bente
      Så rart !!..... når kommentaren din tikket inn skulle jeg akkurat til å legge ut hvordan jeg lager liftgardiner.
      De jeg nettopp har laget er i lin og til en hytte.
      Lykke til med prosjektet ditt !

      Slett
  5. Kjempefint!!! Ønsker meg en slik "skoddevegg" Lekkert!
    Klem Tove

    SvarSlett