onsdag 16. februar 2011

Lampebord av resirkulert materiale....

Var så ivrig etter å få laget meg et nytt lampebord, at jeg startet å kappe drivvedplankene jeg fant i helgen, før de hadde fått tid til å tørke helt etter vasken. Men pytt sann ...hva gjør vel det om det gliper litt her og der ! Som basis brukte jeg det lampebordet jeg hadde her fra før...et trehvitt lite bord sønnen var så flink å lage på sløyden i sin tid. Malte det shabby med en silkematt, antikkhvit acrylmaling og pusset av litt her og der. Det var i utgangspunktet litt lavt så det passet bra å få bygget det litt opp.
Bordplaten er laget av den ene råplanken jeg tidligere hadde funnet i fjæra.
Kappet den bare i to og pusset av endene. Sidekantene ble behold ujevn fra råplanken som benkeplaten vi tidligere laget. På bordet ligger bl.a. et gammelt kuhorn og et par hornskjeer jeg fikk av gården`s tidligere eier.


Jeg kan også bruke det lille bordet under som før,
løfter bare av topplaten med sokkelen under....den ligger nemlig løst.
Skrudde først en ramme fast under råplankene for å holde de sammen og for å få bordet noe høyere,  drivvedplankene ble så skrudd fast i rammen igjen og de skjuler både rammen og toppen av det lille bordet.


Er ikke lite stolt av å vise fram mitt første hjemmesnekrede møbel !!
Tror sannelig den store kompasslampen bare kan få stå her nede.
Nå er det middagstid med deilig fårikål......mmmmmh !!

Ha en fin kveld dere !

3 kommentarer:

  1. WoWW,råtøft bord!Fine ting oppå bordet også!
    Ha ei fin uke videre!

    SvarSlett
  2. Tøft bord! Jeg liker så godt drivved og saker og ting man finner i naturen! Ha ei fin helg! :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med et kjempe fint hjemmelaget bord!!
    Skjønner godt at du er stolt av dette for det har du jo all grunn til :D
    Takk for fiiiin inspirasjon :)))

    SvarSlett