mandag 22. november 2010

Haging og hunder i november......

Når været har vært så strålende som nå i november, går det helt fint å få gjort unna litt forsømt hagearbeid, selv om det snart er advent. Eføy`en som jeg har nevnt her tidligere, bruker jeg å beskjære tidlig på våren. Men fant ut at jeg likesågodt kunne gjøre dette nå. Når våren kommer er det så evig nok å henge fingrene i likevel. Prøver å holde den en god halvmeter fra taket og passer på at den ikke kommer innunder bordkledningen. Den er farlig sterk og kan gjøre mye skade om den får vokse vilt.
Tuja`ene på hver side av hagetrappa vokser også som et uvær. Disse ble plantet samtidig med tujahekken ved gårdsplassen, men i motsetning til hekken er ikke disse blitt beskåret noe særlig og er blitt over dobbelt så høy. Nå har jeg planer om å formklippe de, får se om de blir til to spiraler etterhvert.
Vi fikk også på plass flere favner med ved nå i helga.
Når man holder på med forskjellig forefallende både utendørs og inne er det greitt å få hundene unna beina. De er vant til å springe løst ute og er ikke noe videre begeistret for å stå i bånd. Løsningen ble å sette opp et kompostbinge-gjerde på terrassen. Det fungerer ypperlig som en enkel hundegarde og jeg kan slippe de direkte ut gjennom vaskeromsdøra. Her kan de følge med på hva som skjer både nede i hagen og på gårdsplassen. Grinden i døråpningen til gårdsplassen har vi hengslet i ene siden, slik at jeg kan åpne den, men hundene kommer seg ikke ut.....
.............smart ikke sant ! og ypperlig når det kommer besøk som ikke er noe videre begeistret over å ha to hunder hoppende rundt seg.

Lukker jeg garasjeporten, kan de dessuten bruke hele garasjen som hundehus.

Snakk om luksusberter !
Så nå får jeg både vasket og støvsuget uten innblanding av ivrige-små-firbeinte-hjelpere.
Vi har forresten også investert i et større sovebur til de, så nå sover de søtt der ...... begge to !!
Yesss....ingen hunder i senga lenger !!

Ha en produktiv uke !

Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar