torsdag 3. juni 2010

Fra egen produksjon.....

Har travle dager for tiden, så det blir liten tid til bloggen. Utleiehuset skal gjøres klart igjen etter at de siste leieboerne har reist. Nå i sommer blir det kanskje leid ut til turister....innimellom får vi endel besøk og siden vi leier ut kjelleren hos oss selv, er det godt å ha et ekstra hus å stuve folk inn i.

Ellers holder jeg på med siste rest av plantingen før sommer-sesongen og kan stolt vise frem mine egenproduserte hengepetunia. For første gang har jeg klart å drive de frem selv. De ser litt skrinn ut  med det samme de plantes , men jeg regner med de blir like frodige som før, etterhvert.
Vi har også en leieboer til......blåmeisen har flyttet inn igjen i kassen utenfor kjøkkenvinduet.
Den var travelt opptatt med matingen og brydde seg ikke om meg der jeg styrte med plantingen rett nedenfor. Forsøkte flere ganger å knipse den på veg ut eller inn i kassen, men den var for kjapp....fuglen var fløyet før jeg rakk å trykke av....glemte helt at det er noe som heter seriefoto.

Disse fuksia-stiklingene har jeg også drevet frem selv.......de har kjempestore, nydelige blomster.
Har akkurat toppet de etter at de flyttet ut av drivhuset, så nå håper jeg det blir litt varmere så de blir frodige og fine. Venter på litt mer sommerlige temperaturer her, jeg òg......liker ikke å gå med flisjakke og longs unde hagebuksa ! Det er jo snart  midtsommer !!
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Så flotte blomster du hadde fått til!

    Har drevet frem stiklinger selv også, men har glemt å tatt bilder av dem i det siste!!!! Så du ga meg en fin påminnelse der =)

    Ha en fin helg!

    Hilsen fra Ragnhild
    http://gledeimittliv.blogspot.com/

    SvarSlett