søndag 20. desember 2009

Vintersolverv.......

I dag, 20 desember på året`s mørkeste dag, er det fortsatt dunkelt like før solen titter frem, selv om det er midt på dagen og skyfritt.  Den er bare på en kort visitt, ca. en halv time, før den forsvinner igjen. Men i morgen er det vintersolverv og det går mot lysere tider igjen.....jiiipiii !
 
Frost i bakken og bare et lett pudderdryss med snø.....ypperlig føre til å gå på juletrejakt.


Fikk med meg husbonden og Daisy opp i plantefeltet. Der har jeg ikke vært på snart 10 år....ikke siden jeg satte ned ca. 1000 små granplanter her. Men de var enda ikke blitt store nok til å brukes.

Litt lenger opp har vi et noe eldre felt (ca. 15 år).
Men heller ikke her fant vi et brukbart emne. Trærne skulle nok ha vært både gjødslet og beskåret.
De nye plantefeltene ble satt ned etter nyttårs-orkanen i -91-92, som raserte hele den gamle plantede granskogen. Vi hadde innleid tømmerhogger-hjelp her et helt år før skogen var ryddet.

Så da ble det kjøpt edelgran i år også.
Men en fin tur var det likevel !


4 søndag i advent......er det også i dag.



......og snart er alt klart til at barn og barnebarn inntar heimen
og vi skal feire den store høytiden.
Masse kos og klem





Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Takk for hyggelig svar på alle spørsmålene mine! Jeg bare skravler i vei og tenker ikke over at noen også skal svare på alle spørsmålene mine! :)) Jeg ble få glad da jeg fant de stolene dine etter mange års leting, men det skjønner jeg, -de er unike! Nydelige var de i hvertfall. Juledukene mine fant jeg på Hansen & Dysvik i fjor.
    Huset ditt er aldeles nydelig! Så spennende at du har planlagt hele huset selv! Ekstra stas med et slikt helt eget hus, et som ikke "alle andre" har maken til. Alt for mange ender opp med standard kataloghus fordi de ikke helt vet hvor de skal begynne for å skreddersy et! Men det er forståelig. Selv har jeg jo byggteknisk bakgrunn, men all ære til deg som ikke har det og likevel valgte den "vanskelige" måten å bygge hus på! :)

    Ønsker deg og dine en riktig god jul og et godt nyttår!

    Juleklem fra Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett