onsdag 9. desember 2009

Nisseinvasjon....


I løpet av nattens mulm og mørke har flere nissefamilier invadert heimen.
På verandaen holder familien Nille til (kjøpt på Nille)....og stabburet deres lyser så fint om kvelden.

Og oppe i loftstrappa har selveste Fjøsnissen med frue funnet seg en fin plass.
Gamlefar ligger trygt i sokken og venter på grøten.
På hedersplassen i dagligstua sitter Brautanissene Pelle og Pernille i finstasen og venter på jula. Disse to prakteksemplarene er håndlaget av min venninne Bjørg Nerås.
Hun har også laget Gamlefar i sokken.
De er stuffet av den fineste saueull og har både finskjorte og hverdagsbunad på , som også selvfølgelig er sydd for hånd, samt strikkede strømper med strømpebånd og tovede tøfler.


På ryggen har de hver sin spesiallagede ryggsekk av skinn
hvor Nisse-Sertifikatet ligger godt bevart.
På det står navnet sirlig notert, pluss årstall og andre opplysninger.
Pernille har tilogmed fått en fin mamelukk.
Ho,ho,hooo...er det noen snille barn her ?
Gleder meg til å fortelle nissehistorier til barnebarna !
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Det er så herlig at noen fremdeles pynter med nisser!Det hører jo veldig julen til!
    Ha en trevli`kveld!

    SvarSlett
  2. for noen herlige nisser :))
    og bildene var flotte de og..

    ha en fin dag
    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. Så nydelige nisser! Ekte håndtverknisser! Ekstra hyggelig med slike hjemmelagde nisser. Jeg har bare kjøpenisser jeg, og ikke mange. Jeg samler på engler, ikke nisser, men en og annen nisse MÅ jeg bare ha i huset vårt i julen, ellers blir det ikke ordentlig jul! ;)

    Klem, Ann.

    SvarSlett