torsdag 19. november 2009

Mer kunst......

Takker for mange fine kommentarer etter forrige innlegg.
Ja, hun er kreativ og flink, dattera og jeg er mektig stolt av henne.
Hun må nok ha arvet flere kunstneriske gener enn de fra meg.

Fortsetter å vise mer kunst.
Dette store maleriet er av en av våre store samtidskunstnere...kanskje den største, næmlig
Ørnulf Oppdahl.  
Dette maleriet (fra 1985) kjøpte vi av han før han ble skikkelig kjent og det var enda vått da vi fikk det i hus. Det viser Breisundet utenfor Ålesund, hvor mange av motivene i bildene hans er hentet fra. Fargene i dette maleriet er bare så nydelige og viser så godt hvor grått og  rufsete vestlandsværet kan være. Seinere begynte han å male i mørkere og dystrere farger.


Ved siden av henger et maleri av en ukjent kunstner. Det kjøpte jeg i et lite galleri på Mont Martre i Paris engang. Jeg fallt fullstendig for varmen mellom mor og barn i dette bildet......sikkert fordi jeg var småbarnsmor selv på den tiden. Men jeg liker også godt denne teknikken det er malt på......grovt og røft med tykke lag av maling.

Har også noen aquareller av Ørnulf Oppdahl. Disse er også fra åttitallet og er av de få han har laget. Motivet er fra et fiskevær ute ved kysten.

Imens har jeg prøvd å krakkelere rammer....det gikk ikke så bra.
Må nok sikkert rubbe ned messinglakken for at krakkeleringen skal sitte.
Eller så må jeg vel frem med spraylakk,  likevel.

Ja, ja.......ny dag med nye muligheta i mårrå !

Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Morsomt å se! Du har en flott samling kunst! Det øverste maleriet var nydelig! Dramatisk, men lett. Skjønner godt at du falt for det mor og barn bildet. Flotte farger! :)

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett