mandag 2. november 2009

Fortsettelse av høstpynting.....

.......av hallen. Plukket ned alt smånips og stasj ovenfor kommoden
og hengte i stedet opp det antikke speilet jeg har hatt over peisen i alle år.
Det passet egentlig vel så bra her.

Speilet kjøpte jeg i en ærverdig speilforretning i Kings Road i London engang.
De var spesialister i restaurering av gamle speil og dette var faktisk ett av de mer moderate de hadde. Noen av de var så store og gedigne at de passet mer i palasser og slott enn i vanlige hus.
Skulle ha vært der en tur igjen for å finne meg et nytt over peisen, ønsker meg ett stort hvitt et !!

Det store messingfatet er blitt tømt for solbriller og safarihatt og
er blitt pyntet med en mosekule og en Erica.
Til jul bruker jeg å fylle det med Julestjerner.....blir ikke så lenge til det nå !

Inn til høyre har vi garderobekroken utenfor badet, der jeg skal investere i nye møbler snart.
Fra hallen fører en dobbel dør inn til spisestuen og videre har vi også en dobbel verandadør.
Åpner vi alle dørene på vidt gap, kan vi se tvers gjennom huset fra gårdsplassen.

Tuddiluuu !!

3 kommentarer:

  1. Som du stuller og steller da frue!
    Jeg har gått over i en annen modus jeg: Koser meg! Har gått lang tur i dag også, og nå er det hvetestenger meg eplemos og kokos i ovnen, så jeg tror det blir kosings resten av dagen også!
    Ha ei fin uke videre :o)
    Vakre tanker fra K@ri*

    SvarSlett
  2. Heisann Kari !
    Joda jeg stuller og steller...men litt tid til koseturer med pelsen blir det her òg, du. Gangen gjorde jeg ferdig før helgen da.
    Men helgen ellers ble viet til å gjøre klart utleiehuset for nye leieboere. Siden leiearbeidermarkedet ser ut til å tørke ut, har jeg leid det ut til en ung familie fra Estland. De blir sikkert boende en stund.... og da slipper jeg å vaske der også. ...JIIPIIII...mer tid til kos !

    Hvetestang,...høres godt ut, du !!
    Kos deg videre da !
    Klem

    SvarSlett
  3. Skikkelig lekkert! Jeg leter også etter et speil til å ha i gangen over en kommode som deg. Men finner liksom aldri det rette. Men den som leter finner.

    SvarSlett