fredag 23. oktober 2009

Stiklinger....

Enda har ikke frosten greid å ta knekken på hengepelargoniene mine.

De henger i under tak og er nå på det frodigste og fineste.

Tenkte jeg skulle prøve å lage nye stiklinger, så jeg plukket et knippe med nye skudd.
Satte endene inn med litt bakepulver for å fremme veksten.

Vannet godt og dusjet jorden oppå med atamonvann for at de ikke skal råtne så lett.
Så plasserte jeg de under plantelyset i gamlekjelleren.
får vi se om dette lykkes...har ikke prøvd å lage stiklinger av disse før.

Ha en fin helg alle sammen !

4 kommentarer:

  1. Så flott at det fortsatt blomstrer! Og du er altså i gang med forberedelser til neste år. Deilig vær vi har for tiden og det inspirerer til mer uteliv.

    God helg!

    SvarSlett
  2. Pelargoniumene står faktisk fint her også enda, men de fleste har fått komme innendørs. Spennende med stiklinger:)

    Nå har jeg tatt utfordringen din:)

    God helg!

    SvarSlett
  3. Frosten har tatt hengepelargoniumene mine, men jeg har fått tak i frø så jeg sår nye i vinter.
    Får liksom ikke dreisen på det der med stiklinger, enten så drukner jeg de eller så tørker de ut av mangel på vann.

    Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  4. Nå har jeg akkurat fått satt inn mine som har blomstret til nå. Og du da Elin som har begynt å planlegge våren.. Du er jo unik. spennende å se kor det går.

    SvarSlett