søndag 18. oktober 2009

Blått til lyst......

Han var ikke gamle karen, sønnen,
da han kom hjem med denne keramikklykten, stolt som en hane.
Ikke alt som ble produsert var like vellykket, men denne lykten var/er et lite kunstverk
...med sine små verandaer og glugger og mange skorsteiner. Minner litt om den spanske arkitekten og kunstneren Gaudi og hans spesielle kunstverk i Barcelona.
Blir sønnen like berømt som han, blir denne lykten myyyyye verdt en dag !

Nå står den i peisåpningen, som en ekstra liten grue og lyser så fint.

Grunnen til at jeg viser frem denne, er at jeg har fått en utfordring fra Kari,
om å lage et innlegg om blått vi har i heimen. Utenom lykten,(som jeg er veldig glad i) var det egentlig ikke så enkelt......har ikke så mye i blått. Men noe fant jeg da hist og her.

Urnen `Handpainted from Holland`, tror jeg kjøpte den på en antikkauksjon en gang.
Koppesettet er arvegods fra mine foreldre. Har 6 stk, samt disse små dessertskålene til.
De lyseblå keramikk-lysestakene har jeg på spisestuebordet, de er ikke så gamle, men er håndlaget. Den lille vasen fra Randsfjorglass,.... fant jeg innerst i `skryteskapet`
sammen med mineralsteinen fra Uruguay.

Dett var dett..... mine få ting i blått.
Sender utfordringen videre til :"Monicas Hage", "Hvit Rose !" og "Ellens hobby"

6 kommentarer:

  1. Den lykten var bare råtøff!

    SvarSlett
  2. Flott lykt sønnen din har laget, barn er kreative...
    Mye fint blått hadde du likevel....

    SvarSlett
  3. Bra jobbet Frue :o)
    Espen skulle nok ha blitt kunstner.
    Ha ei flott uke og hils dine.

    Vakre tanker fra K@ri*

    SvarSlett
  4. Er jo så flott med blått Elin. Litt misunnelig. Blått er min farge.. Og alt vi tar vare på fra ungene våre er jo så verdifult!!

    SvarSlett
  5. Takk for d, Kari.
    Kunstner vet jeg ikke om Espen syns er noe å satse på.
    Da er nok arkitektur mer hans gate. Akkurat nå studerer han til BIM-tekniker, som er enslags tegneprogram for utforming av hus , som mange arkitekter og husprodusenter kommer til å bruke i fremtiden.
    Spennende !

    SvarSlett
  6. Stilig:)

    Jeg tar utfordringen din, men det får bli en annen dag. I dag er det oransje i bloggen min;)

    Det blå bildet er en Hortensia ja;)

    SvarSlett