torsdag 11. juni 2009

Quiltet teppe....


Dette var innholdet i pakken fra Lille Maison.
Et quiltet teppe og gammeldagse klesklyper.
Har sett meg lei på disse plastklypene i alle farger som ruster bare de blir hengende ute en liten uke. Eller så spretter de til alle kanter og brekker når man skal prøve å henge opp en dongeribukse.
Har noen treklyper fra før men de holdes også sammen av en streng så de må også plukkes inn.
Gleder meg til å ta disse i bruk , bare det blir vær til å henge vasken ut , da !


Teppet var nydelig !....i duse, lette sommerfarger.
Det vil passe godt på verandaen, til å tulle seg inn i på kveldingen.

Eller nede i hengekøyen i bjørkelunden.
Den har nok ikke vært i bruk enda i år. Temperaturene vi har hatt i det siste har ikke fristet til noe særlig uteliv. Men her i skyggen under de store bjørketrærne er det svalt og deilig på varme dager.
Baksiden på teppet er stripet.
Haugen bak trærne danner et naturlig skille mellom bærhagen og hagen ned mot fjorden. Her vokser blåbærlyng, einer , trær og annet buskas som det vil. Tynner bare ut litt av og til. Den runde pletten med plen under trærne binder hagene sammen. Lengter etter å ligge å slumre her på fine dager og titte ned på båttrafikken gjennom kikkhullet i løvverket.

So long !
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Utrolige herlige farger på det teppet! Veldig fint! Så delig det må være å ha en hengekøye!

    Klem vivian

    SvarSlett
  2. wow,så lekkert.Skikklig shabby chic farger.
    Det så deilig ut med den hengekøyen.
    må si du har en misunnelsesverdig hage!!!:)))))
    ha ei strålende uke!
    Klem:)

    SvarSlett
  3. Den hengekøya skulle jeg gjerne hatt...;D Kan tenke meg det er koselig å ligge der en varm sommerdag!

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelig hilsen fra dere begge :o)
    Jeg lengter etter en dag med hengekøyevær! Snart!
    Det teppet var jo bare lekkert da.... Skulle ønske jeg kunne lage noe sånt, men jeg får stålsette meg til å fortsette med heklenåla mi! Nå er det ikke tid for flere sidesprang!

    Ha ei fin helg videre.
    Klem fra Kari*

    SvarSlett