fredag 28. oktober 2011

Hvordan lage mosekuler.......

Først vil jeg takke for alle de fine kommentarene på forrige innlegg.
Det varmet og jeg setter stor pris på hver og en.....tuuusen hjertelig takk !

Det tomme drivhuset er blitt omgjort til dekorasjonsverksted igjen.
Så greit å holde til her med slikt rot.
I fjor laget jeg kvisthjerter og kranser ....i år ble det andre boller.

Ute på den store eikeplanken rullet jeg sammen våte aviser til baller i ulike størrelser.
Fint å holde til ute på slike fine dager............koste meg i solveggen.
Inne i drivhuset ble det nesten for varmt  og jeg måtte ha døra på vidt gap.

La så biter av mose rundt avisballene og surret fast rundt med tynn blomstertråd....enkelt og greit.
Mosen er fin og grønn fortsatt og det er greit å få sanket litt nå før frosten og snøen kommer.

Den ferdige produksjonen sammen med noe drivved oppi det gamle garntrauet.

Noen av de små pyntet jeg ekstra med tvunnet sølvtråd, kanskje blir de pynt på bordet til jul.
Kanskje lager jeg noen små kvist-baller til også.


De litt større gjør seg også fint som en enkel dekorasjon oppi  div. blomsterkrukker.

I kveld skal vi på premieren av den lokale oppsetningen av" Bør Børson jr."
Gler mæ, ja !!
.......men først står  fredagsvasken på programmet.....
Tuddiluuu, tuddeliii, tuddileiiii ...



5 kommentarer:

  1. Dette var jo et godt tips og skal si du er kreativ. Det ble iallefall veldig lekkert og så er jeg veldig fan av å lage ting selv.

    God helg til deg.

    SvarSlett
  2. Dette så fint og enkelt ut (tror jeg);)
    Får ta meg en tur på mosesanking og prøve kansje :)
    Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  3. Du har definitivt inspirert meg idag:) Kjekk plass du har til å "rote" på også....her blir det nok i såfall kjøkkenbenken;)

    SvarSlett
  4. Så enkel og grei dekorasjon.
    Men jeg lurer på noe, hvordan holder disse kulene seg. Du bruker jo vått avispapir og mose. Jeg tenker/er litt redd muggent avispapir. Du snakker også om juledekorasjon. Holder de seg til jul, altså?
    Siv

    SvarSlett
  5. Hei Siv
    Det går helt greit.....bare la de være utendørs til det nærmer seg jul.
    Laget mosekuler i fjor også og de holdt seg fint til langt ut på vinteren.
    Om du har plass i fryseren , går det sikkert fint å fryse de små kulene også
    ...da blir de helt som nylaget når du skal pynte julebordet. Jeg har en gammel fryser, som jeg bruker til slikt ,malingspensler og annet som jeg ikke vil ha i lag med mat.
    Elin

    SvarSlett