lørdag 22. oktober 2011

Snart er vinteren her.....

Snøen kryper lenger og lenger ned i fjella og det er et kaldere drag i lufta. 
Bilen har fått vinterskoa på og hver dag som helst kan vi våkne til hvite marker.
Da er det godt å være litt forberedt...har funnet frem fletteputene mine, som jeg strikket i fjor.
Deilige, myke og nyvasket frister de i sofakroken sammen med ullpleddet.
Godstolen har også fått en deilig, myk saueulls-pute, som vil varme godt i korsryggen på kalde kvelder.

Til og med 70 talls-stolen oppe på galleriet har fått selskap av en utrolig, myk, kaninpels-sak.
Fant disse to skinnputene på Kremmerhuset her forleden... ikke var de så dyre heller (kr. 299 pr. stk). 
Så de skrek nesten om å få være med meg hjem !

Strandbagen fra sommeren`s Sørlandstur, trenger ikke å bli stuet vekk i et skap til neste sommer.
Den kan godt brukes til å lagre opptenningsved. La bare et par aviser i bunnen.

.......og to par nye raggsokker av Mor Aase,  er også blitt produsert.
.....ett par til husbonden og ett til meg.

Så, nå er jeg beredt !!
.........  men vinteren kan gjerne vente litt til, da.

3 kommentarer:

  1. Så deilige puter! De i skinn fra Kremmerhuset var veldig fine, likte også godt den strikkede puten:-) Godt å lage lun stemning inne nå.

    SvarSlett
  2. hei,
    det høres ut som du koser deg med å forberede vinteren. Føler god atmosfære når jeg leser innlegget ditt!
    Jeg liker ikke snø og slaps, men jeg storkoser meg med mørke vinterkvelder og fyr i peisen. Nå skal jeg lage eplekake til ettermiddagskaffen. Var så heldig å få en eske epler av min fruktproduserende søster.
    siv

    SvarSlett
  3. Hei Siv !
    Takk for mange fine kommentarer i det siste !
    (svarer deg her siden du ikke har nettside som jeg kan ta en gjenvisitt til).
    Eplekake er så absolutt en av mine favorittene om høsten og ikke noe er bedre enn norske epler i den.....heldige du som har en søster med egen eplehage. Avlingen fra mine to år gamle trær....litt over 1 kg., ble akkurat nok til året`s rognebærgelè.
    Ha en fortsatt fin helg !

    SvarSlett