lørdag 11. desember 2010

Div. dekorasjoner.....

Denne uken har jeg kost meg med å lage forskjellige juledekorasjoner til både inne og utendørs bruk.
Noen hyasinter satte jeg i en skål av fattigmanssølv og pyntet enkelt med noen lysholdere og engler i det samme materialet. Hyasintene kjøpte jeg hos Mester Grønn for 10 kroner pr. stk.

Dekorasjoner med avskåret blomster får vente til nærmere jul, hadde jeg tenkt.
I fjor laget jeg disse og jeg regner med det blir noe lignende i år også.

Har tatt drivhuset i bruk som juleverksted i år, så slipper jeg alt rotet inne.
Her er det både lys og varme så verken kulden tidligere i uken eller regnet de siste dagene har satt en stopper for produksjonen. Under benken har jeg lageret av fine bjørkekvister og greiner med lav. Har nok å ta av siden vi har en vedhogger som holder på å ta ned en hel del skog for oss for tiden.

Her er noen av kransene og et hjerte ferdig til å pyntes videre ,  tar siste finish`en inne.
.........og flere skåler som venter på et passende innhold. Vi får se hva det blir til etterhvert.
Hjertet er en kopi av det jeg tidligere kjøpte av Siw .....noe merkelig i fasongen ble det på dette første forsøket, så jeg må nok øve meg mer på dette skal det bli noe pynt av dem, trur eg !

Laget meg også noen kvistsøyler av de lengste greinene. 
Den høyeste er over 2 m.  og ble et dekorativt blikkfang ved inngangen.
Pyntet bare den ene med noen greiner dekt av lav.

Siden temperaturen hadde krøpet opp på plussiden, 
fikk jeg spylt over vinduene og tatt trappa i samme slengen.
.......vel å merke, etter at dette bildet ble tatt.......så det er ikke grunnen til at bildet dugger, altså !
Med ønsker om en koselig helg
den tredje søndagen i advent.


4 kommentarer:

  1. Hei! Så koselig julestemning det var hos deg. Flott i inngangspartiet. Praktisk med drivhus ja, eg holder som oftes på med saker og ting på kjøkkenet og da ser det ikkje ut etter på. Ha ein fin søndag.

    SvarSlett
  2. Wow, så mange flotte dekorasjoner du har laget:)
    Heldig du som har et drivhus, vakkert.
    Ha en flott dag.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  3. Så flotte dekorasjoner du har laget!
    Og så kjekt å kunne holde på ute i drivhuset:))
    Jeg har ikke varme i drivhuset, så jeg driver å roter inne med slikt hihi:)
    Vakkert ute hos dere også,flott pynta.
    Ha en fortsatt fin adventstid:)
    Klem Alva.

    SvarSlett
  4. Utrolig masse fint du lager Elin :-)
    Jeg var å henta meg kvist en dag, og jeg tror
    jammen meg de vedhuggerne lurte på hva som foregikk i skogkanten gitt , hehe..
    Men nå har jeg brukt opp alt, og angrer på at jeg hentet mer, menst det var lite snø :-)

    SvarSlett