fredag 3. desember 2010

Forskjellige lysestaker.....


Nå er det høysesong for stearinlys i forskjellige former
.......og her er noen tips om hva man kan bruke som lysestaker.
Høye vakre glass fylt med litt decorsand, fungerer godt til små telys.

 Disse sherryglassene passet akkurat til de store telysene.

.....og noen kunstglass med tilhørende skål ble formelig til en lysskulptur på pianoet.



Dette gamle søte fløtesettet i sølvplett fikk komme frem fra skapet ,
ble fylt med perlesukker og ble riktig så staslig.


....og ikke å forglemme de gamle norgesglassene , da !!
Er også ypperlig til å bruke utendørs som her fra hagepartyet tidligere i høst.

Nå i disse kalde tider hadde jeg tenk å fryse ballonger fylt med vann.
Skal se om jeg greier å lage noen islykter til pynt ute på trappa til jul.

Tuuddiluuu-huttemeituuuu !!
P.S.....har store problemer med å få lastet opp bilder og innlegg.
Trolig er det for mange på linja nå etter at det er kommet folk i utleiehuset.
Nå har jeg lagt inn bildene på nytt og håper alt er i orden

5 kommentarer:

  1. Fikk ikke opp det første og de to siste bildene. Skulle gjerne sett det fløtesettet da.... ;-)

    SvarSlett
  2. God ide å bruke glass til T-lys, jeg har gamle champangeglass i skapet.

    God helg til deg!

    SvarSlett
  3. RandiF
    Det var merkelig, men som sagt hadde jeg problemer med å få lagt inn dette innlegget. Det er Picasa-bildene du ikke får inn, er det flere som får problemer med å se bildene får jeg prøve å legge de inn på nytt.

    SvarSlett
  4. Synd, men jeg ser bare bilde to og tre.

    SvarSlett
  5. Mange flotte lysestaker, min favoritt er nok den gamle traveren; Norgesglassene:) Og islykter er jo fantastiske og nå har vi vært heldige å ha de lenge også, for kulden holder enda en stund til ser det ut til:) Viste frem noen tidligere i uken:) Klem og god helg

    SvarSlett