onsdag 8. desember 2010

Kom julefølelse og treng deg på....

Det går litt trått med julepyntingen i år....har liksom ikke fått den store ånda til det enda.
Dagene er så alt for korte på flere måter og går stort sett med til å produserte hjemmelagede julegaver og litt baking. Men litt etter litt kommer ting på plass.
Amaryllisen har fått ny plass i punsjbollen i år. Orkidèene som har stått her siden i sommer var avblomstret, så det var på tide å skifte de ut. Holdes temperaturen fortsatt lav her inne på finstuen, tror jeg kanskje det klaffer slik at de står i full blomst til høytiden setter inn.

Løkene står ikke i jord.....de behøver ikke nødvendigvis det. De er plassert oppå tre passende store syltetøyglass med vann , nedi bollen. Stappet så mose rundt og pyntet med en enkel vikletråd....
........ser nå at det kanskje trengs litt mer pynt, kanskje noen små, sølv, trådkuler vil gjøre susen ?
 Gjennom kikkhull i mosen kan vi se de fine hvite røttene, følge med på veksten og om de har nok vann.

I biblioteket er en ny stor julestjerne blitt hengt opp. Den jeg hadde syns jeg ble litt liten i forhold til de  store, hvite stolene. Den store kompasslampen har jeg også flyttet til fordel for et vell av kubbelys.
Greit å ha både et ekstra hus og leilighet når saker og ting må skiftes ut eller som her... flytte plass.


En lun og koselig stemning brer seg når alle lysene blir tent.
Men man må være ekstra påpasselig i disse tider, når man har så mange lys overalt.

Nei...nå må jeg få r... i gir....nytter ikke å sitte her !! 
Nå laver det ned her og julestemningen trenger seg på !

See u.....

2 kommentarer:

  1. Flott og elegant julestjerne du hadde kjøpt deg. Ser for meg at den passer bedre der enn en mindre en.
    Adventstaken din i forrige innlegg likte jeg også veldig godt. Pynta, men samtidig enkel.

    SvarSlett
  2. For en vakker og koselig blogg, til å bli avslappet og i godt humør av! Gjør godt i vintermørket. :)

    SvarSlett