tirsdag 27. juli 2010

Endelig......

.......noe som likner på sommer her hos oss også . Opptil flere dager i strekk nå har værgudene vært i godlune og ikke bare halve dager nå og da......bare såpass lenge at vi har fått slått av plena og vært på vei til solstolen så har det skyet til igjen. Og vi nyyyyyter det......både blomster og mennesker retter seg opp og formelig strekker seg etter sola.
Som Dahlia`en (Aspen) over, eller Sommer-georginen som vi kaller den. Har ikke fått satt den i jorda enda, er ikke så lenge siden jeg flyttet den ut fra drivhuset. Tror kanskje jeg skal finne en stor krukke å plassere den i. Den har en mengde med knopper så den vil nok blomstre til langt ut på høsten.

Har endelig fått blomster på Kala`en(Calla White Trendy) . Kjøpte 3 knoller i vår og de også har fått varmet seg i drivhuset til nå. De har jeg fått plass innimellom de røde stilkrosene sammen med en 10 hvite Gladioler (Ice Cream). Gleder meg til de også blomstrer snart.
De hvite Karen Blixsen stilkrosene jeg kjøpte i fjor, har jeg flyttet til en mer solrik plass og det tror jeg gjorde susen. Nå står de med en mengde knopper som er i ferd med å folde seg ut. I fjor råtnet de før de kom så langt.
Og på nordsiden av huset står den lange rekken av blomsterkasser med Skaugum-begonia i full blomst. Den litt rødere typen er noen småknoller jeg hadde nedi en stor gryte.
Dette er takknemlige blomster som trives likesågodt her på skyggesiden, hvor jeg ikke har noe særlig andre planter.....og de blomstrer helt til snøen kommer om man kutter de litt ned av og til.
Tuddiluuu !!
N.B. Har forsøkt å legge inn ny bakgrunn, men av en eller annen grunn blir den ikke lagret !?
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Herlige blomsterbilder!

    Det har vært noen nydelige dager, men nå ser det litt mørkt ut. Er spent på morgendagen...

    SvarSlett
  2. så flott begonia du har! Den frisket virkelig opp :)
    Nydelig calla også, liker den faktisk best som hageplante og ikke like godt som bukettblomst.

    SvarSlett