torsdag 15. april 2010

" Tikk takk....

....tikk takk, det regner fra tak...."
Det er antakelig vulkansk nedbør her idag, så det ble derfor et lite avbrekk i våronna.
Men godt gjør det uansett for det som spirer og gror, 
jeg får heller ta opp kampen med hybelkaninene.

Fikk lyst å vise fram bestefarklokka i dag.
Denne har min kjære svigerfar laget. Han var en veldig flink hobbysnekker og laget blant mye annet
...... et titalls slike store gulvur. Dette er virkelig "en egnating å ha"(som vi sier.) Ting med stor affeksjonsverdi.
Han laget også en stor modell av den flotte seilskuta Hermann Lehmkull.
Vi gjorde om den gamle doble garasjen her på gården til snekkerbod, da vi overtok alle snekkermaskinene og snekkerutstyret hans. Blant utstyret var det også flere komplette urverk, men jeg tviler på at det blir laget flere slike flotte klokker.

På det nyrenoverte salongbordet har jeg nå pyntet med en del glasskunst og et par fine skjell fra 
New Zealand.
Fuglen, trolig  fra Hadeland Glassverk er signert av E.Toikka, Nuntajàrvi (etter som jeg kan tyde)
Den har vi også fått av mine svigerforeldre en gang.

,
Og det spesielle glassfatet har husbonden kjøpt i et galleri på en av sine utallige turer til Romania.
Det har et spesielt buemerke formet som en R i gull.
Nei,.. nå må jeg fortsette kampen mot hybelkaninene !
Tuuddiluuuu !
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Jeg har den store glede å se en tilsvarende vakker klokke hver morgen jeg kommer opp trappen på arbeid. Og ja, det er jo din svigerfar som har laget den også.

    SvarSlett