onsdag 24. juni 2009

Endelig sommer !!

Midtsommer`s buketten med de 7 sortene var på plass på kjøkkenbordet
.

Vi har akkurat rundet midtsommer og endelig kom sommeren....som skal bli den flotteste i mann`s minne, sies det ! Får håpe de ikke bommer så alt for mye med den "spådommen".
Forsommeren har ikke svart til de forventningene ihvertfall.


Endelig fristet det med litt haging igjen og jeg startet med friskt mot på å finne igjen hellene på tørkeplassen, i de tidlige formiddagstimene før solen fikk skikkelig tak. Måtte gi meg da jeg var kommet halvveis, da fristet det litt for mye med stolhaging under paviljongen i stedet
.......med hjemmelaget saft og masse isbiter.

Får ta resten i morgen, sommeren må jo nytes også !


En liten rusletur i hagen med pelsen ble det også på kveldingen.
Irisen blomstrer selv om dammen ikke er på plass enda.

Fra det store beddet nedenfor den fremtidige dammen.
De fleste av rhododendro`ene er avblomstret bare den lilla varianten er igjen.
Den står fint til "ugresset"/Lupinen jeg røsket med meg fra en veikant.
Må skjære den vekk etter blomstring, ellers sprer den seg alt for mye.
Statens Vegvesen går nå inn for å begrense spredningen av den,
etter at de i mange år har sådd de langs veikanten mange steder her i M. og R.
Men jeg syns nå Lupiner er flotte og dekorative likevel, jeg da.

Fargen kommer igjen oppe ved terrassen.
Der blomstrer denne store timianputen for fullt nå.

Og peonene er et syn !
Den har ikke så mange knopper i år...må nok huske å gi den litt neslegjødsel ,tror jeg.

Hengekøyen i solnedgangen.
Den skal så definitivt benyttes en av dagene nå.

Ha en strålende uke !

1 kommentar:

  1. Det er deilig med sommer! Og nå er det tid for å nyte hagen :) Peonen din var virkelig vakker!

    SvarSlett