torsdag 19. mai 2011

Interiørreportasje....

17 mai-været var kaldt og guffent over heile landet,  skiftende med regnbyger og et og annet solgløtt.
Vi var heldige og hadde sol både under frokosttoget her i bygda og seinere på ettermiddagen i toget sammen med barnebarna på Sunnmøre. Og dette været ser ut til å fortsette ut mai !
Så det ser slettes ikke lovende ut for hagingen fremover.
Nabobygda i et solstreif 17. mai.....(tatt i full fart gjennom bilvinduet)

Men jeg har nok litt å få orden på innendørs også, nå fremover . Fikk nemlig mail her om dagen fra et team journalister som hadde lyst å lage en interiørreportasje fra hjemmet vårt. De hadde lest bloggen....så hyggelig å få litt positiv respons på den ! Hadde faktisk tenkt å ta en pause nå i sommer.

 Syns det er stort bare det å ha blitt plukket ut til dette, kanskje kommer reportasjen i ett av de store interiørbladene. Teamet jobber nemlig  for mange av de,  bl.a.: Vakre Hjem & Interiør, Jean d`Arc Living, Boligdrøm, Bonytt, Kamille og Hjemmet.


De kommer nå i slutten av mai, så jeg har noen dager på å få orden på kåken.
Kunne gjerne bake eller lage en kake, sa de...... så de kunne få med en oppskrift i artikkelen.
Liker godt både å bake gjærbakst og lage forskjellige kaker, så det skal nok gå greit. Det vanskeligste blir nok å velge hva jeg skal lage. Kaken over laget jeg nå til den 17, i full fart. En ny vri på den berømmelige  jordbærkaken .....og den ble faktisk veldig god !! Bunnen er en Opp-ned-kake, med friske, norske jordbær på toppen og krem rundt.

Opp-ned-kake
(liten form)

60 g marg.
1/2 dl sukker
100-150 g mandler (hakket)
Smelt smør, ha i sukker og mandler , stekes litt til sukkeret har smeltet .
Dekk bunnen med bakepapir og ha i blandingen.

3 egg
3 dl sukker
1 dl kokende vann
3 dl hv.mel
1 1/2 ts bakep.
1 ss kakao
Pisk egg og sukker godt, tilsett kokende vann, sikt og løft i resten.
Stekes ved 200 grader  de første 15 min.
så 170 grader resten av tiden, ca. 30 min.

Fyll:
Del kaken i 3 deler og fyll i vaniljekrem + 2 dl pisket krem.
NB : mandlene skal være på toppen
Pynt: (kan også sløyfes eller serveres ved siden av)
Jordbær og krem

Ha det fint !

5 kommentarer:

  1. Kaka så herlig ut! Oppskriften skal definitivt prøves, for jeg er en ekte Kakemoms;o)

    Takk skal du ha!
    Heleneklem;o)

    SvarSlett
  2. Vel overstått nasjonaldag. Kaken så jo bare helt herlig ut. Men jeg overlater til de som kan kakebaking, for det er absolutt ikke min sterkeste side. Noe jeg vet vår lokale baker setter stooor pris på. Ha en flott kveld. Hilsen Lilli

    SvarSlett
  3. Oj, gratulerer!! :)) Så spennende! Du har et fantastisk flott og innholdsrikt hus med mange gode idéer i, så det var på tide at interiørjournalistene fant deg synes jeg! ;) Du må fortelle meg hvilket blad/magasin når reportasjen er ferdig, for den reportasjen MÅ jeg bare ha med meg!! :)) Masse lykke til!
    Ble forresten bakt bløtekake hjemme hos oss også på 17. mai, tradisjonen tro, men den blir aldri helt som når den lages av egne nyplukkede bær utpå sommeren, blir den vel?... Åh som jeg gleder meg til jordbærsesongen, hi, hi! :O)

    Ha en riktig fin helg!

    Stor klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  4. S gøy med reportasje besøk - det gir jo litt inspirasjon også... Kaken hørtes deilig ut!
    Bilde nr 1 var bare utrolig flott!!!
    Hilde

    SvarSlett
  5. å så spennende!!
    Gleder oss til reportasjen!!
    masse Lykke til:)))

    SvarSlett