lørdag 30. april 2011

Høysesong.....

Våren har virkelig gjort sitt inntog nå disse fine dagene etter påsken. Med litt sol og varme kom den som et skudd og vi kunne formelig se at skogen ble grønn. Første gressklippen er allerede blitt tatt før jeg fikk ryddet bort alt løvet i år også......skulle nesten hatt en gartner for å hjelpe til i høysesongen om våren !!

Høysesong er det også for bunader nå i disse dager, med konfirmasjoner og nasjonaldag for døren.
I ledige stunder den siste tiden har jeg brodert en blå vest og veske til datteren`s Romsdalsbunad.
Jeg var forutseende nok og bestilte ekstra blått stoff da jeg skulle brodere bunaden til hennes konfirmasjon og nå var det på tide å få suplert denne, slik at hun kan bruke den heilblå om hun vil. Det har gått noen år siden jeg drev på med brodering nå og det merker jeg godt. Både teknikken og synet er ikke som det engang var. Men er den ihvertfall klar for montering. 


Bunaden med rød vest og veske kalles også av enkelte for pikedrakta og passer godt til konfirmanter.
Til neste helg skal den fjerde i min familie konfirmeres i bunaden jeg laget og det syns jeg er ekstra stas.

Til lykke med konfirmasjonsdagen, Nora !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar