mandag 18. mai 2009

Kveldsstemning.

Fine varme dager har gjort sitt til at hagen har slått ut i full blomstring.
Her fra en liten kveldsrunde hvor jeg foreviget noen skjønnheter.
Brudespireaen er helt dekket av blomster, helt ned til barkdekket.
Løytnantshjertene henger som perler på en snor.
Har engang blitt fortalt hvorfor den blir kalt det, men det har jeg selvfølgelig glemt igjen.

Blomsterklasene av Bergblom eller blomstrende rabarbra ,(som jeg kaller den) ,
er jo bare helt nydelige.

Og så har vi hele fargespekteret av Rhododendron.
De som blomstrer hos meg nå er de hvite...

........en nydelig lys gul, flere rosa og røde. Og snart kommer også den cherisrosa varianten.
Hadde vi kunnet si: stopp en halv , nå så hadde jeg gjort det.
For akkurat nå syns jeg hagen er på det vakreste.
Alle frukttrærne, syrinen og mange andre busker og trær blomstrer og fortsatt har vi endel løkblomster.

Ikke bare har vi hatt nydelige dager, men vi har også hatt noen skjønne kvelder.
Har tatt meg noen fine turer langs fjæra sammen med pelsen.
Og det har ikke vært vanskelig å finne stemningsfulle motiver.

Like før solen går ned ved båtstøa vår,.....
registrerer jeg at det gamle naustet begynner å bli temmelig malingsslitt
Kanskje blir det bygd nytt snart ?
Hadde vært fint med et slikt staselig naust som det øverste !

Ha en fin uke !

<span class=

3 kommentarer:

  1. Jeg er så hjertens enig: Tiden går så fort at jeg bare har lyst til å hyle STOOOPPP, slik at man kan ta seg tid til å nyte årstiden vi er inne i. Jeg synes dagene og ukene flyr avgårde og jeg rekker nesten ikke henge med i alt som skjer. Men vakkert er det, så definitivt. Et nydelig knippe bilder du viser. Blir glad av å se på blomster jeg.

    Vårklem fra Marit

    SvarSlett
  2. Fine bilder spesiellt de ved sjøen... er ikke vant til hav og båtliv, men det lille jeg har vert med på likte jeg godt.

    SvarSlett
  3. så nydelige bilder du har tatt av kveldsstemning!!
    Er så enig med deg...at nå skulle vi holdt tiden igjen!!
    da gjelder det bare om å nyte fullt ut:o)

    ha en fin uke.o)

    SvarSlett