mandag 25. februar 2013

Det ferdige resultatet.....

Her er altså det ferdige resultatet etter oppussingen av kjøkkenet,
tatt med min iPhone 5 i vidvinkel eller panoramainstilling......

....og fra en litt annen vinkel , ser dere også den eminente magnettavlen. Den heildekkende vasken, er også kjempesmart. Med den løse skjærefjøla har jeg en suveren arbeidsbenk, der fisk og annet kan gjøres opp og i skyllekaret i vasken har jeg fått montert en kraftigere avfallskværn, enn den jeg hadde før.

  Kjøkkenet er blitt mye lysere og lettere og virker faktisk større enn før, mye p.g.a. at ventilatoren som jeg har gått å stanget hodet inn i  ( i over 20 år) er borte. Til fordel for en dobbel ventilator som er montert helt oppunder taket og som vi nesten ikke hører lyden av, bare en svak sus !
Her kan dere forresten se bilder fra kjøkkenet tatt like før vi startet oppussingen.....stooor forskjell !

Jo da....jeg er fornøyd !
Vil også ta med en hjemmelaget müsli som jeg er blitt helt hektet på den siste tiden.
Oppskrift :
1 dl av : mandler,valnøtter, hasselnøtter, solsikkekjerner, linfrø og sesamfrø
1/2 dl av : tørket kokos og pinjekjerner. 1/2 dl rapsolje 1 dl vann , litt salt

Grovhakk nøttene og bland alt sammen. Haes i en langpanne og stekes i 15 min. på 200 grader.
N.B. Røres i av og til....pass på at det ikke blir brendt !

Strøs oppå gresk yoghurt, naturell- eller jordbær-yoghurt(min favoritt)
Kjempegodt tilbehør småbiter av eple eller banan. 
Blåbær eller akasiehonning til søtning.
Ha en fin uke !

2 kommentarer:

  1. Så fint det har blitt Elin :-)
    Jeg skjønner godt at du er godt fornøyd nå, og som du selv sier: Det ble veldig mye større når du fikk bort ventilatoren over ovnen!
    Kos deg med dette! Vi koser oss også i Indre Strøk, og jeg nyter det fantastiske vinterværet :-) I dag har jeg gjort de aller siste forandringene på kjøkkentegningen, og nå tror jeg at alt er på plass :-) Godt å være ferdig med det på papiret også.
    Klem til dere alle herfra, og mange vakre tanker fra K@ri*

    SvarSlett
  2. Et kjempefint kjøkken. Koselig å lage mat og ha spisebordet i samme rom. Det har ikke jeg. Vi rev ikke ned veggen mellom spisestuen og kjøkkenet da vi restaurerte vårt kjøkken. Spisestuen og salongen er et rom. En peis deler stua i to avdelinger. Hadde vi revet veggen til kjøkkenet hadde alt vært et stort rom og det ønsket jeg ikke. Angrer litt, men da måtte jeg ha satt opp en vegg inn til salongen min.
    Nå får veggene stå der de står, og jeg får være fornøyd med det. Hos deg ble det veldig fint og lyst. Har ikke hørt om slik vifte dere har montert.

    SvarSlett