tirsdag 5. februar 2013

Å legge flis......

.....er slettes ikke så vanskelig som man skulle tro. Og raskt går det òg bare man slipper fliskutter`n. Valgte Botticino marmorflis  5 x 5 cm, de kommer i matter på 30 x 30 cm , så det er enkel å greit å klippe og dele om det trengs. På bare noen få ettermiddagstimer i går, var den nye flisa over kjøkkenbenken kommet opp.

Nå gjenstår fuging, men det tror jeg at jeg venter litt med , flisene skal få tørke en ekstra dag først. 
Det begynner virkelig å flaske seg her på kjøkkenet nå. Bare nye taklister og en lyslist over benken mangler,  men dèt skal en finsnekker få ta seg av.

Og så skal jeg sy nye liftgardiner i lin, som skal passe til de nye kjøkkenstolene.
Har vist tidligere her hvordan jeg syr disse.

Er kjempeglad nå for at denne jobben snart er gjort og er stolt over å ha gjort det meste selv.
 Kjøkkenet  er blitt mye lysere og lettere og det framstår nesten som helt nytt.
Pssssssth.....er fortsatt røykfri , om noen lurer !!

3 kommentarer:

  1. Dette blir supert. Tror jeg har disse flisene på dusjgulvet. Flink at du fortsatt er røykfri. Stå på

    SvarSlett
  2. Så flott det ble med fliser over benken! Handywomen er nok du ja. :)

    SvarSlett
  3. Flink du er, både med oppussingen og røyken:)) kjøkkenet ble lekkert:)
    Lilla.

    SvarSlett