torsdag 31. januar 2013

Arbeidsrapport fra kjøkkenet.....

Her jobbes det for fullt med kjøkkenrenoveringen. Tak og vegger har også fått et oppfriskende hvitt strøk og ny ledbelysning både i spottene i taket og lenke over benkene.
Nye fliser i marmor er bestilt hos Flisekompaniet og skal hentes på lørdag.
Skuffene og dørfrontene er blitt litt forsinket fra kjøkkenfirmaet som skulle sprøytelakkere de.
Men et par dager til eller fra, spiller ingen rolle, har egentlig hatt mer enn nok å henge fingrene i.
Nå fikk jeg også tatt de spesielle dørhengslene før dørene blir montert på igjen. Henglene i oksidert messing, ble først sprøytelakkert sort, matt. Etterpå pusset jeg av igjen det meste slik at bare rillene i hver ende ble sort. Pusset til den blanke legeringen kom frem. Har stålhåndtak på skuffene og dørene, så jeg tror dette vil funke mye bedre. 
Har også laget meg en magnet-tavle på den lange endeveggen på kj.innredningen.
Kjempesmart så kan jeg bruke både magneter til å henge opp forskjellig, pluss at jeg kan bruke den som en vanlig tavle. Brukte to strøk med magnetmaling under tavlemalingen. Er litt usikker på om jeg skal feste lister rundt tavlen eller ikke. Har malt de gamle taklistene.....får vente å se......fint uten lister også.

Men nå begynner jeg å se enden her !


1 kommentar:

  1. Her går det fremover. For en jobb du har gjort med å pusse hengslene. De ser flotte ut.

    SvarSlett