torsdag 27. september 2012

En uke i `Paradis`......

Er hjemme igjen etter tidenes ferie i Tyrkia !!
Dette stedet, Ela Quality & Spa, kan så absolutt anbefales på det varmeste !
Hotellet er forresten regnet med blandt de 100 beste hotellene i verden !

Tyrkia var en ny og positiv erfaring som reisemål for oss og jeg reiser gjerne tilbake igjen.
"All inclusive" var også heilt topp, lommeboka kunne bare låses inn i safen og plukkes fram igjen når vi skulle dra hjem. Lite normenn utenom oss, stort sett bare nyrike velfødde russere med tykke gullkjeder og ett barn, som satt med nasen nedi iPad`en, når de satt ved middagsbordet eller på solsenga 
........når de ikke viste ferdighetene sine i å svømme eller stupe.

Området var stort og det var alle mulige slags aktiviteter og underholdning, samt restauranter og forretninger, så man behøvde strengt tatt ikke bevege seg utenfor portene i den perioden man oppholt seg her.
Flott hageanlegg og idylliske turstier man kunne rusle rundt på kveldstid, samt en joggeløype rundt eiendomsgrensa på 3 km , som var fin å bruke på morrakvisten.

Siden temperaturen lå rundt 30-36 grader om dagene, var det fint og svalt å oppholde seg ute på piren, som var bygget opp nede ved stranden. Her var omkledningsavlukke, dusjer og bar hvor vi fikk alt vi ønsket av varm eller kald drikke. Vanntemperaturen var forresten på hele 29-30 grader !!
Middelhavet har vissnok aldri tidligere vært så varmt.

Nydelige bassengområder, her fra den stille sonen ved Lakehouse`ene....

....og her fra det største bassenget med Poolbaren som vi skimter litt av nede til høyre.

Alle steder var det utrolig reint og fint !.....
....rolig og idyllisk. Selv om stedet kunne huse over 1.500 mennesker, merket vi ikke noe til de.
Må for ordens skyld ta med at de fleste av bildene er tatt på mine rusleturer enten tidlig om morgenen eller utpå kvelden før middag. 
Derfor ser det nærmest folketomt ut.

Ikke noe problem å finne seg en sval plass for å lese en bok eller bare for å slappe av.

Hver morgen fra kl. 9-10 deltok jeg på Yoga- og meditasjons-kurs,
..........så jeg fikk god bruk for de nye trimklærne mine.
Det var en herlig start på dagen !....og noe jeg har planer om å fortsette med.

Puravida-sonen i skymingen..... i den blå timen.....

....og seint på kvelden.

Takk for trivelig selskap og en utrolig flott tur til reisefølget vårt ;
Eli Katrine, Sveinung, Anne-Mari, Johny-Leon og Ruth-Astrid

2 kommentarer:

  1. Det såg ut til å ver eit fantastisk reisemål.
    Deilig å få ladde kroppen i slike flotte omgjevnadar.
    Flotte bilde og kjekt at vi får sjå slike flotte plassar.
    Ha det godt.

    SvarSlett
  2. Hei og tusen takk for svar på pelargonia-spørsmålene mine inne hos Livs Lyst! Du svarte jo på alt jeg trengte å vite. :-D Har hatt pelargonia tidligere da vi bodde i rekkehus, men da hadde vi ikke plass i kjelleren til å overvintre noe som helst... Nå har vi kjøpt enebolig og da skal pellisene få prøve seg. Da skal jeg jammen følge tipsene dine, klippe dem ned nå snart og sette dem i kjellervinduet. Det er østvendt, det passer kanskje bra? Og det er ganske kaldt der nede, tenker jeg, i alle fall ingen varmeovn! Krysser fingrene, og igjen: Tusen takk!

    SvarSlett