torsdag 22. september 2011

Høststemning.....

Det lakker og lir . De fleste av sommerblomstene er kommet i hus og er blitt erstattet med høstlig lyng.
Erica satte jeg nedi hver av de største krukkene ved inngangen.Vi hadde nysnø i fjella og faretruende nær frost her forleden så jeg turde ikke noe annet. Buksbomene har jeg nå på tredje året her på trappa. De har greid seg gjennom to bitkalde vintre. Ikke noen planter har greid seg så fint som disse.
Det er spådd nok en lang og kald vinter, så det er i grunnen greit jeg ikke har satt ned nye rosentrær !

Solsikkene er også blitt høstet og ligger til tørk på trammen

En annen variant av lyng; Calluna pynter opp på terrassen.

Har også sanket inn litt mose. Fin å pynte med i tomme leirkrukker.

Azarina`en får stå enda en stund i utepeisen og Silver Falls tåler vel også litt frost, får jeg håpe.

På verandaen har småfuglene fått selskap av nok en Erica.
Vel, vel...det var runden for denne gang.
Må vel snart lage noen interiør-innlegg igjen kanskje....eller ?
Vi får se hva det blir til fremover.

Kommer plutselig tilbake !

1 kommentar:

  1. Blei faktisk i bedre humør berre av å sjå bilda dine! :) Eg ville berre innom og seie takk for oppmuntringa, men det er nok ingen sur kommentar som tek knekken på meg. Det er triste ting, og sladder. Siste åra har vore tøffe her, og av og til renn begeret over. Eg blir også lei av min eigen kamp for å bli frisk igjen, det er tungt å få motbakke, etter ein god periode.

    Ha ei flott veke Elin!

    God klem,
    e

    SvarSlett