tirsdag 19. april 2011

Taataaaa....ferdig !!


Oppussingen av hallen og galleriet er stort sett ferdig, bare poleringen av marmorgulvet igjenstår.
Men det tror jeg sannelig skal få vente litt .......for nå er det haging for fullt i finværet.

Det ble utrolig mye lysere og lettere med hvitt tak og fargene Tidløs  og Blek sand på veggene var et blinkskudd. Oppe på galleriet har jeg  plukket frem en gammel 70-talls stol den har vi forøvrig hatt siden vi giftet oss for snart 40 år siden og reinsdyrskinnet passet som hånd i hanske oppi den. Kan også legge skinnet på gulvet om jeg vil..........riktig så koselig en liten lesekrok eller furtekrok ble det her oppe.

Syntes jeg fortjente en aldri så liten belønning etter at dette prosjektet var unnagjort.....
så da ble også Plantasjen avlagt en visitt i går.
  Måtte avgårde likevel for å handle murmaling til garasjen, som blir neste prosjekt 
Hadde nemlig observert jubileumssalg på Plantasjen og et av tilbudene var amerikanske dekkstoler til kr. 990 !  Som har stått på ønskelisten lenge og da var ikke fruen til å stoppe må vite !!
 Glad og lykkelig trillet jeg mine to nyervervelser frem til kassen, bare for å få vite at; "Jubileumssalget.....nei, det var forrige uke , det " !!  Ja, ja...siden jeg sto der likevel med mine lenge etterlengtede i to tunge, digre kasser..........ikke orket jeg å trille de tilbake heller, så da fikk det bare gå for denne gang.
 Kan ikke være like heldig hver gang heller, da !     
Herlig å slenge seg nedpå mellom øktene for å ta seg en Jaffa eller en kvikklunch i solveggen.
Er det ikke påske da ? Legg merke til blåveistuen bak stolen.

Både blåveisen og hvitveisen titter nå frem rundt
omkring i hagen og det er meldt strålende vær de kommende dagene. Ikke ti ville hester engang kan få  meg til å bytte hageklærne med skiklær for å kave meg opp i snøen nå nei !!

Ha en strålende påske !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar