onsdag 2. mars 2011

Dataproblemer......


Har store problemer med data`en for tiden.
Nettet går himla treigt. Grunnen er antakelig at vi har en god del leieboere som bruker den samme linjen.
Alle har de sin egen bærbare og de surfer støtt og stadig. Eneste tiden på døgnet det er mulig å få det til å virke sånn nogenlunne er seint på kvelden/natten eller grytidlig på morran. Men ikke orker jeg å sitte oppe for å vente på ledig kapasitet. Ved siden av dette virker ikke nettleseren som den skal. Bruker som regel Safari, men har prøvd både Firefox og Google Chrome uten at de funker noe særlig bedre.
Får stadig opp varsel om at; nettleseren finner ikke denne siden og at JavaScript og jeg vet ikke hva må justeres for å få Blogger til å virke som den skal.  

Blomster fra helgens operakonsert pynter opp på  kjøkkenet

Ikke nok med det så trøbler favoritt-redigeringsprogrammet Picasa også,
så jeg har  store problemer med å få lastet opp bilder til bloggen. Prøver igjen med disse bildene for å se om det funker nå . Har nemlig bedrevet reparasjonsvirksomhet i form av å dra ut og sette inn støpselet til Mac`en et par ganger. Kan ikke skryte på meg å være noe særlig datakyndig og noe videre hjelp fra husbonden er det vel heller ikke råd å få. Vi må nok tilkalle litt mer datakyndig assistanse skal vi få orden på dette her igjen, .......tror jeg !

Ja, ja...slik går no dagan!

N.B. Vennligst gi beskjed om dere ikke får opp bildene.


5 kommentarer:

  1. Kjedelig! Kansje dere kan kjøpe større hastighet på bredbåndet, og så kan leieboerne spleise litt?? =) Bildene dine ble i allefall flotte!!

    SvarSlett
  2. ...mente kanskje, ikke kansje...

    SvarSlett
  3. Vi har økt hastigheten en gang....kanskje må vi opp enda et hakk.
    Går vel det kanskje ?...må nok ta en prat med nettleverandør igjen, ja
    Bra at Picasa ser ut til å funke igjen da ihvertfall !

    SvarSlett
  4. Enda et problem har dukket opp;
    Endel av bildene som følger nye innlegg på Blogglisten min blir ikke lastet opp ?? Har prøvd å redigere og lagre på nytt, uten at det har rettet seg.
    Hva skjer a ??....noe fundamentalt galt med blogspot kanskje ???

    SvarSlett
  5. Ikke noe kjekt med dataproblemer, nei! Jeg blir helt fortapt om det oppstår problemer. Jeg føler også at blogspot har vært litt ustabil, men har ikke hatt nevneverdige problem. Håper det ordner seg for deg.

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett